رایزنی بغداد و ریاض درباره مذاکرات ایران و عربستان

رایزنی بغداد و ریاض درباره مذاکرات ایران و عربستان
پنج‌شنبه 22 ارديبهشت 1401 - 21:32

پس از اعلام برگزاری دور پنجم گفت‌و‌گوها میان ایران و عربستان سعودی، وزیر امور خارجه عراق و همتای سعودی او درباره پیشبرد این گفت‌و‌گوها رایزنی کردند.

العالم _ عراق

وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد «فؤاد حسین» وزیر خارجه این کشور و «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» همتای سعودی او در مغرب با یکدیگر درباره گفت‌و‌گوهای تهران و ریاض رایزنی کردند.

بنابر بیانیه وزارت امور خارجه عراق، فؤاد حسین در این دیدار تأکید کرد که بغداد تمام تلاش خود را به کار خواهد بست و از روابط خود به منظور ایجاد فرصتی مناسب برای توافق میان تهران و ریاض بهره خواهد گرفت.

طبق این بیانیه، «دو وزیر به روابط دوجانبه عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران و بهبود آن در حوزه‌هایی مشخص پرداختند و بر لزوم تداوم گفت‌و‌گوهایی که میان تهران و ریاض در بغداد آغاز شد، تأکید کردند».

دو طرف همچنین در این دیدار بر پیشبرد راهکارهای مسالمت‌آمیز برای تأمین امنیت و ثبات و گسترش همکاری به منظور تحقق صلح و توسعه تأکید کردند.

ایران و عربستان بعد از قطعی روابط دیپلماتیک دو کشور در دی ماه ۱۳۹۴، از فروردین ۱۴۰۰ گفت‌وگوهایی را در سطح امنیتی آغاز کردند که چهار دور آن در سال گذشته برگزار شد، گفت‌وگوهایی که چارچوب آن به گفته فؤاد حسین وزیر خارجه عراق، بین دستگاه‌های امنیتی دو کشور بوده است. دور پنجم این گفت‌و‌گوها اوایل اردیبهشت‌ماه جاری در بغداد برگزار شد.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها