لیز تراس: پوتین در حال تحقیر خود در برابر جهان است

لیز تراس: پوتین در حال تحقیر خود در برابر جهان است
جمعه 23 ارديبهشت 1401 - 12:41

وزیر خارجه انگلیس در اشاره به کارزار نظامی مسکو در اوکراین مدعی شد، رئیس‌جمهور روسیه در حال تحقیر خود در برابر جهان است و خواستار حمایت نظامی بیشتر از کی‌یف شد.

العالم - اروپا

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در حال تحقیر خود در برابر جهان است. وی همچنین گفت که حفظ فشار بر روسیه از طریق ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین و اعمال تحریم‌های بیشتر حیاتی است.

به گزارش روزنامه انگلیسی «تلگراف»، تراس که در نشست وزرای خارجه گروه ۷ در آلمان صحبت می‌کرد، خواستار حمایت نظامی بیشتر از اوکراین شد و از کشورها خواست تا زمانی که روسیه به طور کامل از درگیری خارج نشود، به اعمال تحریم‌های اقتصادی ادامه دهند.

او گفت: «ولادیمیر پوتین خود را در صحنه جهانی تحقیر می‌کند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که او با شکستی در اوکراین روبرو می‌شود که هر گونه منفعتی را از او سلب می‌کند و در نهایت حمله بیشتر را محدود می‌کند». به گفته وی، بهترین امنیت درازمدت برای اوکراین از توانایی این کشور برای دفاع از خود ناشی می‌شود.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هم اظهارات او را تکرار کرد و مدعی شد روسیه متحمل شکست استراتژیک بدیهی شده است.

پیش‌تر، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «ماگدالنا اندرسون» که نشستی در زمینه امنیت اروپا برگزار کردند اظهار داشتند که روابط با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پس از حمله به اوکراین هرگز عادی نمی‌شود. در ادامه لفاظی مقامات انگلیسی علیه رئیس‌جمهور روسیه، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس هم روز دوشنبه مدعی شد پوتین آینه‌ای از فاشیسم و ​​استبداد ۷۷ سال پیش است که تهاجم او به اوکراین موجب بردن آبروی نظامی گذشته این کشور شده است.

در حالی آتش درگیری‌ها در اوکراین ادامه دارد که کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده و انگلیس با عرضه تسلیحات سنگین و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه بیشتر به آن دامن می‌زنند. آمریکا و انگلیس پیشتاز کشورهای تحریک‌کننده اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه هستند.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) اعلام کرد به درخواست کمک جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در این کشور آغاز می‌کند و هدف آن‌ را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت هشت سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند. آنطور که پوتین گفته هدف خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین است و می‌خواهد تمامی مجرمان جنگی مسئول ارتکاب جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس را محاکمه کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها