پنتاگون بیش از ۱۰ هزار نیروی نظامی تازه نفس به اروپا می فرستد

پنتاگون بیش از ۱۰ هزار نیروی نظامی تازه نفس به اروپا می فرستد
شنبه 24 ارديبهشت 1401 - 01:24

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا جمعه شب گفت که ۱۰ هزار و ۵۰۰ نظامی بعنوان نیروی جایگزین به اروپا اعزام می شوند.

العالم-آمریکا

جان کربی سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت که این نیروها در ماه‌های آینده مستقر خواهند شد و موضع نیروهای ایالات متحده در اروپا بدون تغییر باقی خواهد ماند.

کربی در ادامه افزود: این جابه جایی ها دائمی نیستند بلکه برای پاسخ به محیط امنیتی فعلی طراحی شده اند.

به گفته سخنگوی پنتاگون، این نیروها قرار نیست در اوکراین بجنگند بلکه از دفاع مستحکم متحدان ناتو حمایت خواهند کرد.

آمریکا در ماه های فوریه و مارس هزاران نیرو را برای تقویت متحدان خود در اروپا در بحبوحه جنگ در اوکراین مستقر کرد و تغییر مکان داد.

به تازگی نیز پنتاگون قابلیت های هوانوردی اضافی را در منطقه اروپا مستقر کرده است که شمار آن ها حدود ۲۰۰ نفر است و در مجموع تعداد کل نیروهای آمریکا در اروپا را به یکصد هزار نفر می‌رساند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها