افزایش قربانیان تیراندازی با انگیزه‌های نژادپرستانه در ایالت نیویورک به ۱۰ کشته

افزایش قربانیان تیراندازی با انگیزه‌های نژادپرستانه در ایالت نیویورک به ۱۰ کشته
يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 - 10:31

خشونت‌های مرتبط با اسلحه بار دیگر در آمریکا قربانی گرفت.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، یک جوان ۱۸ ساله مسلح در یکی از سوپرمارکت‌های شهر بوفالوی ایالت نیویورک با شلیک گلوله ۱۰ نفر را کشت، اقدامی که انگیزه آن «نژادپرستانه» توصیف شده است.

جوزف گراماگلیا، کمیسر پلیس بوفالو، در یک نشست خبری اعلام کرد، ضارب که از جلیقه ضدگلوله و کلاه ایمنی استفاده کرده بود پس از این قتل عام بازداشت شد.

این مقام پلیس شمار کشته‌شدگان این حادثه را ۱۰ نفر و شمار زخمی‌ها را نیز سه نفر عنوان کرد. از این میان ۱۱ نفر آنها آفریقایی آمریکایی هستند.

به گفته گراماگلیا، ضارب نخست چهار نفر را در پارکینگ سوپر مارکت هدف قرار داد که سه نفر آنها کشته شدند و سپس به داخل سوپرمارکت رفت و به شلیک‌های خود ادامه داد.

یکی از کسانی که داخل فروشگاه کشته شد، افسر پلیس بازنشسته‌ای بود که به عنوان نگهبان فروشگاه در آنجا کار می‌کرد.

جوزف گراماگلیا گفت که نگهبان با ضارب درگیر شد و چندین بار نیز شلیک کرد، اما در نهایت شلیک‌های طرف مقابل او را از پای درآورد.

وی افزود، وقتی پلیس به صحنه رسید، ضارب اسلحه بر گردن خود گذاشت، اما پس از گفت‌وگو با پلیس خود را تسلیم کرد.

مقامات شهر بوفالو می‌گویند که به این رخداد به عنوان جرم ناشی از نفرت و نژادپرستانه رسیدگی می‌شود.

مقامات می گویند مظنون که به یک تفنگ تهاجمی مسلح شده بود و به نظر می رسید به تنهایی عمل می کرد، از خانه اش با طی چند ساعت به بوفالو رفت تا حمله را انجام دهد. او این حمله را در پلتفرم رسانه اجتماعی توییچ پخش کرد؛ سرویسی که به آمازون تعلق دارد.

اسناد دادگاه مظنون را پیتون گندرون از شهر کانکلین، با حدود 5000 نفر در منطقه نیویورک در نزدیکی مرز پنسیلوانیا، نام بردند.

جان فلین، دادستان ناحیه ایری گفت که او ساعاتی پس از تیراندازی در دادگاه ایالتی به اتهام قتل درجه اول محاکمه شد که حداکثر مجازات آن حبس ابد بدون آزادی مشروط است. نیویورک مجازات اعدام ندارد.

فلین گفت قاضی همچنین به گندرون دستور داد که بدون وثیقه در بازداشت بماند و تحت "بررسی پزشکی قانونی" قرار گیرد. قرار است گندرون 19 مه به دادگاه بازگردد.

پربیننده ترین خبرها