مقامات لبنان آرای خود را به صندوق های رای انداختند+ تصاویر

مقامات لبنان آرای خود را به صندوق های رای انداختند+ تصاویر
يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 - 12:29

مسوولان و مقامات لبنان با حضور در حوز‌ه‌های انتخاباتی، رای های خود را به صندوق انداختند.

العالم ـ لبنان

درهای مراکز رای گیری از صبح امروز (یکشنبه 25 اردیبهشت ماه) در بیست و چهارمین دوره پارلمانی لبنان برای تعیین 128 نماینده این کشور به روی مردم باز شد.

مراکز رای گیری در 15 حوزه انتخاباتی از ساعت 7:00 صبح امروز (یکشنبه/ 25 اردیبهشت) به وقت لبنان (8:30 به وقت ایران) آغاز به کار کردند.

این مراکز تا ساعت هفت عصر بسته می شوند و پس از آن شمارش آرا آغاز می شود.

تعداد واجدین رأی در این دوره از انتخابات لبنان 3،967،507 نفر است که در مقایسه با 3،746،483 نفری آنها در سال 2018، 221،024 نفر بیشتر شده است. از این میان 1،361،546 نفر مسیحی و 2،584،993 نفر مسلمان هستند.

این انتخابات از آن جهت اهمیت دو چندان دارد که با توجه به نظام حکومتی جمهوری/ پارلمانی در لبنان، پارلمان سرنوشت رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر آینده این کشور را نیز رقم خواهد زد.

رقابت 718 نامزد در قالب 103 لیست یا فهرست برای کسب 128 کرسی پارلمان لبنان در 15 حوزه انتخاباتی این کشور از صبح امروز (یکشنبه) آغاز شد.

رأی‌دهندگان لبنانی از همان ساعت اولیه، خود را به حوزه‌های انتخاباتی رساندند تا به نمایندگان منتخب خود رأی دهند.

بنابر گزارش العالم مقامات مختلف لبنان هم با حضور در حوزه‌های مختلف رأی خود را به صندوق انداختند.

میشل عون رییس جمهور لبنان، در منطقه «حاره حریک» بیروت رأی داد و خواستار مشارکت گسترده لبنانی‌ها در انتخابات شد.

این مقام بلندپایه لبنانی، پس از رای دادن در یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای در محله حریک در بیروت پایتخت لبنان بیان کرد که مشارکت در انتخابات پارلمان لبنان و رای دادن وظیفه هر شهروندی است و من آرزو دارم همه لبنانی ها از این حق استفاده کنند.

عون گفت: من خواستار "تمایز" بین کسانی که کار کرده اند و کسانی که کار نکرده اند، از طریق رای گیری جمعی و تفاوت رای چشمگیر، هستم.

وی خاطرنشان کرد: یک شهروند لبنانی پس از گذشت 4 سال حضور نمایندگان در پارلمان، می تواند به خوبی عملکرد ها راببیند و از بین نمایندگان فرد مورد نظر راانتخاب کرده و رای دهد.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان در طرابلس پس از این که رأی خود را به صندوق انداخت، گفت: همه دستگاه‌ها برای برگزاری موفق انتخابات به حالت آماده‌باش هستند.

بسام المولوی وزیر کشور لبنان هم پس از اینکه رای خود را در طرابلس به صندوق انداخت خاطرنشان کرد، برخی مشکلات لجستیک در انتخابات پیش آمده که آنها را حل خواهیم کرد.

سید هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌‌الله در منطقه «صور» در جنوب لبنان رأی داد و از مردم لبنان خواست با شرکت در انتخابات برای حمایت از کشورشان قدم بردارند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، بعد از اینکه رای خود را در مرکز دیر قانون النهر به صندوق انداخت، با اشاره به اینکه زمان گفتگو به پایان رسیده و زمان رای گیری فرا رسیده است، از لبنانی ها خواست تا رای خود را به صندوق بیندازند و افراد صادق را برای حمایت و حفاظت از کشورشان و ساختن آینده خود انتخاب کنند.

شیخ محمد یزبک رئیس هیأت شرعی حزب‌الله نیز پس از انداختن رأی خود به صندوق، به حامیان مقاومت وعده پیروزی داد.

فواد السنیوره نخست‌وزیر اسبق لبنان نیز پس از انداختن رأی خود در یکی از صندوق‌های منطقه صیدا گفت: از کسانی که انتخابات را تحریم کرده‌اند می‌خواهم که کمی درباره پیامدهای این موضوع فکر کنند.

پربیننده ترین خبرها