پیام‌های آتشین مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل در آستانه سالروز "نکبت"

پیام‌های آتشین مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل در آستانه سالروز
يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 - 22:47

هفتاد و چهار سال از روز نکبت فلسطین می گذرد و هر روز مردم فلسطین در داخل و خارج از کشور، این یاد و خاطره این روز را گرامی می دارند که آغاز آوارگی، اخراج از سرزمین و وطن بود و هویت ملی را از آنها ربودند و آنها را به مردمی رنج‌دیده، پناهنده، آواره در اردوگاه‌ها، گرسنه، بدبخت و بیچاره تبدیل کردند.

العالم _ فلسطین اشغالی

هفتاد و چهار سال از بزرگترین دزدی که جهان شاهد آن بوده و تاریخ سرزمین فلسطین به ثبت رسانده می‌گذرد، این در حالی است که مردم فلسطین به مقاومت و مبارزه خود با تقدیم خونشان ادامه می‌دهند و این کار تأکید می کند که آنچه به زور گرفته شده است فقط با زور قابل بازیابی است.

آگاهی جمعی از اهمیت بزرگداشت روز "نکبت" سال به سال در حال افزایش است، با هر نماد ممکن که معانی سیاسی و ملی فلسطین اشغالی دلالت کند که مهمترین آنها، پایبندی به حق بازگشت و حق مقاومت است تا ملت فلسطین، حقوق غصب شده خود را به طور کامل بازپس گیرند که آرزوی طلوع خورشید آزادی و بازگشت به وطن را دارند.

نکبت که ناشی از تجاوزات رژیم جعلی صهیونیستی به فلسطین و مردم آن بود، همچنان به اشکال مختلف ادامه دارد که مصادره اراضی، حمله به شهروندان فلسطینی، شهرک‌سازی، طرح یهودی‌سازی بیت‌المقدس، اسرائیلی‌سازی قدس، یورش، کشتار و دستگیری هزاران نفر در زندان های اشغالی، محرومیت پناهدگان از حقوق خود و لغو حق بازگشت فلسطینیان آواره به وطن خود است.

هفتاد و چهارمین سالگرد روز نکبت بزرگ به ما یادآوری می کند که نکبت فلسطین در هر کجای دنیا، به قربانی کردن فلسطینیان ادامه می دهد و صهیونیست ها، ابرقدرت‌های حامی آنها و اعراب سازشکار دست از نقشه های خود نکشیده و نخواهند کشید. رژیم صهیونیستی با هدف پایان دادن به آرمان مردمی که سرزمینشان غصب شده است، فلسطین را اشغال کرده اند.

نکبت که ناشی از تجاوزات رژیم جعلی صهیونیستی به فلسطین و مردم آن بود، همچنان به اشکال مختلف ادامه دارد که مصادره اراضی، حمله به شهروندان فلسطینی، شهرک‌سازی، طرح یهودی‌سازی بیت‌المقدس، اسرائیلی‌سازی قدس، یورش، کشتار و دستگیری هزاران نفر در زندان های اشغالی، محرومیت پناهدگان از حقوق خود و لغو حق بازگشت فلسطینیان آواره به وطن خود است.

و هفتاد و چهارمین سالگرد روز نکبت بزرگ به ما یادآوری می کند که نکبت فلسطین در هر کجای دنیا، به قربانی کردن فلسطینیان ادامه می دهد و صهیونیست ها، ابرقدرتهای حامی آنها و اعراب سازشکار دست از نقشه های خود نکشیده و نخواهند کشید. رژیم صهیونیستی با هدف پایان دادن به آرمان مردمی که سرزمینشان غصب شده است، فلسطین را اشغال کرده اند.

گروه های فلسطینی در هفتاد و چهارمین سالگرد نکبت فلسطین تاکید کردند که مقابله با دشمن صهیونیستی تنها گزینه و یگانه راه آزادسازی فلسطین از دریا تا رودخانه است و این اشغال نه مشروعیت دارد و نه حاکمیت بر یک وجب از سرزمین تاریخی فلسطین که بیت المقدس و مسجد مبارک الاقصی را در دل خود جای داده است.

حماس در بیانیه ای به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد نکبت فلسطین تاکید کرد که اشغال یک وجب از خاک فلسطین، بیت المقدس و مسجد الاقصی مشروعیت ندارد و آنها در مسیر مقاومت همه جانبه تا آزادی و بازگشت به وطن هستند. پس از 74 سال اشغال سرزمین فلسطین، آوارگی مردم آن، با وجود همه کشتارها و جنایات دشمن در طول تاریخ سیاه خود، در طولانی ترین اشغال مستمر در تاریخ جهان، مردم فلسطین همچنان بر سر راه خود، سرزمین، پایبندی به حقوق خود، ثابت قدم هستند.

این جنبش بر «مقاومت همه جانبه که در راس آن مقاومت مسلحانه قرار دارد» تاکید کرد.

جنبش جهاد اسلامی نیز به نوبه خود در بیانیه ای به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد نکبت تاکید کرد که از حق خود در آزادسازی سرزمین فلسطین عقب نشینی نمی کند و افزود: تا زمانی که خواسته های مردم ما برآورده نشود، و در سرزمین فلسطین از دریا تا رودش، آبرومندانه زندگی نکنند، ما آرام نخواهیم گرفت. اشغالگری را رها کنید.»

این جنبش خواستار تقویت وحدت ملت فلسطین و جناح های آن در مقابله با دشمن صهیونیستی و قرار دادن مقاومت در اولویت اول همه نیروها شد و تاکید کرد مقاومت در همه اشکال آن، تنها راه خلاصی از اشغالگر است.

همچنین ضمن تجدید عهد با زندانیان فلسطینی اعلام کرد: ما هیچگاه تغییر نکردیم و هرگز تغییرنخواهیم کرد، زیرا آزاد سازی آنها، یک دین بر گردن ماست و روشنایی سحر برای آنها نزدیک است.

کمیته‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای به مناسبت این سالگرد اعلام کردند: «جنایات پاک‌سازی قومی مردم فلسطین، محصول و مظهر توطئه ناعادلانه غرب علیه مردم و ملت عرب و اسلامی ما است» و تأکید کرد: «تمام فلسطین از دریا تا رودخانه‌اش، متعلق به ملت فلسطین است و ما تسلیم نخواهیم شد و از مقاومت، مبارزه برای بیرون راندن متجاوزان صهیونیست و آزادسازی ذره ذره خاک مقدس دست نخواهیم کشید.»

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز به نوبه خود بر لزوم حفظ روایت تاریخی فلسطینی و ظلمتکده ای که فلسطینیان بیش از یک قرن در معرض آن بوده اند و نیز مقابله با تلاش های مستمر برای جعل تاریخ فلسطین و یهودی سازی این سرزمین، انگ تروریسم به مبارزه مردم فلسطین و حق بازگشت آوارگان تاکید کرد.

"جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین" گفت: یکی از مهمترین درس های این فاجعه بزرگ ملی برای ما، نبود رهبری است که صفوف خود را سازماندهی، نیروهای خود را بسیج و برای آن برنامه ریزی کند.

در این باره "جنبش الاحرار" نیز تاکید کرد که فلسطین یک سرزمین اسلامی عربی بوده، هست و خواهد ماند و تمام نقشه های اشغالگران در یهودی سازی آن موفق نخواهد شد و اشاره کرد "حق بازگشت یک قداست فردی و جمعی است که نمی توان از آن گذشت"

این جنبش ضمن محکوم کردن جنایت «عادی‌سازی» روابط کشورهای عربی با اسرائیل، آن را خنجری خائنانه از پشت به مردم فلسطین و تشویق دشمن صهیونیستی برای ادامه تجاوزات و تلاش برای استقرار آن به‌عنوان یک امر عادی و طبیعی در منطقه به جای حمایت از فلسطین، دانست.

جنبش مجاهدین فلسطین در بیانیه خود تاکید کرد: نکبت فلسطین، یک فاجعه واقعی برای ملت به دلیل شکست و خیانت رژیم‌ها بود، ملت ما از آن روز تا به امروز نتوانسته است تفرقه را از بین ببرد و وحدت خود را بازگرداند. این جنبش به سرکوب یک ملت، توسط بریتانیا و ظلم به کل ملت فلسطین از سوی انگلیس، اشاره کرد.

یاد نکبت فلسطین در هفتاد و چهارمین سال خود فرا می‌رسد و موضوع فلسطین هرگز فراموش نمی‌شود.

پربیننده ترین خبرها