گروه‌های فلسطینی: بیش از هر وقت دیگری به بازگشت نزدیک شده‌ایم!

گروه‌های فلسطینی: بیش از هر وقت دیگری به بازگشت نزدیک شده‌ایم!
يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 - 22:52

گروه‌های فلسطینی در نوار غزه در 74امین سالروز اشغال فلسطین ـ روز نکبت با اشاره به اینکه تمامی تلاش‌های دشمن برای نابودی قضیه فلسطین بی‌نتیجه بوده، تاکید کردند که مقاومت بهترین گزینه و راهکار برای مقابله با رژیم اشغالگر و طرح‌های آن است.

العالم - فلسطین

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این گروه‌ها در مراسمی که به مناسبت سالروز نکبت مقابل مقر سازمان ملل در غزه برگزار شده بود، عنوان کردند که اکنون بیش از هر زمان دیگری به آزادی و بازگشت آوارگان به سرزمین خود نزدیک شده‌ایم.

در این مراسم صدها فلسطینی و رهبران گروه‌ها و جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین حضور داشتند.

شرکت کنندگان با در دست گرفتن پلاکاردها و سردادن شعارهایی، بر پایبندی خود به حق بازگشت به سرزمین تاریخی فلسطین تاکید کردند.

لؤی قریوتی عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در سخنانی در حاشیه این مراسم به نمایندگی از گروه‌های فلسطینی تاکید کرد که هیچ کس حق ندارد از طرف ملت فلسطین بر سر حقوق ملی آن مذاکره کند یا از این حقوق چشم‌پوشی کند.

قریوتی افزود که ملت فلسطین تمامی طرح‌های میهن جایگزین و کوچانده شدن به دیگر کشورها را به شکست می‌کشاند و هیچ شخص یا فرد یا رهبر عربی یا فلسطینی حق ندارد سرنوشت 7 میلیون آواره فلسطینی را بازیچه دست خود قرار دهد و بازگشت به فلسطین حق مسلم این افراد است.

وی بر ضرورت تلاش همه طرف‌ها جهت تحقق آشتی ملی بر پایه شراکت حقیقی و پایبندی به حقوق و اصول ملی و مقاومت به عنوان گزینه مورد اجماع تمامی فلسطینیان تاکید کرد.

همچنین اسماعیل رضوان از رهبران حماس نیز دشمن صهیونیستی را از هرگونه تعدی علیه ملت فلسطین و مقدسات آن بر حذر داشت و تاکید کرد که چنین حماقاتی پاسخی قاطع و ویرانگر را از سوی مقاومت در پی خواهد داشت.

رضوان در گفتگو با روزنامه "العربی الجدید" تاکید کرد که فلسطینیان در سایه پیروزی‌هایی که مقاومت بدست آورده، بیش از هر زمان دیگری به بازگشت نزدیک شده‌اند. وی گفت که مقاومت بهترین گزینه برای مقابله با دشمن اشغالگر و طرح‌های آن است.

از سوی دیگر، احمد المدلل عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی نیز گفت که با وجود گذشت 74 سال از اشغال این سرزمین، فلسطینیان حق خود در آن را فراموش نکردند و بیش از پیش به آن پایبند شده‌اند.

المدلل اظهار داشت که مقاومت فلسطین طی سال‌های گذشته توانسته حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین خود را تقویت کند. وی تصریح کرد که حق بازگشت، حقی غیرقابل بازگشت و چشم پوشی است.

محمود خلف عضو دفتر سیاسی جبهه دمکراتیک نیز خاطر نشان کرد که میلیون‌ها آواره فلسطینی برای بازگشت به زادگاه خود لحظه‌شماری می‌کنند و بر مقاومت در برابر اشغالگران مصمم هستند.

خلف گفت که حق بازگشت، مقدس است و با وجود گذشت زمان، فراموش نمی‌شود. او همچنین عنوان کرد که ملت فلسطین به دنبال تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در سرتاسر این خاک است و از یک وجب از آن چشم پوشی نخواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها