نجیب میقاتی: مشارکت در انتخابات در برخی مناطق به بیش از 50% رسید

نجیب میقاتی: مشارکت در انتخابات در برخی مناطق به بیش از 50% رسید
يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 - 22:54

نخست وزیر لبنان با بیان اینکه میزان مشارکت در برخی از مناطق لبنان به بیش از 50% رسید، ابراز امیدواری کرد که کابینه در سریعترین زمان ممکن تشکیل شود.

العالم - لبنان

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان امروز یکشنبه پس از بسته شدن صندوقهای اخذ رأی، گفت که انتخابات امروز به معنای واقعی کلمه، یک «دستاورد» بود.

پایگاه خبری النشره به نقل از میقاتی گزارش داد، دولت در این زمینه به وظیفه خود عمل کرد؛ هر چند که همه «از راههای مختلف، در پی عدم برگزاری انتخابات بودند، ولی انتخابات برگزار شد».

وی با بیان اینکه اگر اصرار دولت، میشل عون رئیس جمهور و وزرای کشور و خارجه نبود، انتخابات برگزار نمی‌شد، در ادامه تصریح کرد، حکومت با بیش از 120 هزار نیرو در سراسر لبنان، زمینه برگزاری انتخابات را فراهم کرد که این مسئله یک دستاورد است.

نخست وزیر لبنان با بیان اینکه میزان مشارکت در برخی از مناطق لبنان به بیش از ۵۰% رسیده است، در پایان ابراز امیدواری کرد که رایزنیهای پارلمانی فوری صورت گیرد و کابینه در سریعترین زمان ممکن تشکیل شود.

رأس ساعت ۷:۰۰ صبح امروز به وقت لبنان (۸:۳۰ به وقت ایران) روند رأی‌گیری برای انتخابات پارلمانی لبنان در این کشور آغاز شد. در انتخابات پارلمانی امسال لبنان ۷۱۸ نفر در قالب ۱۰۳ لیست یا فهرست برای کسب ۱۲۸ کرسی پارلمان در ۱۵ حوزه انتخاباتی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها