تلاش رسانه صهیونیستی ها آرتص برای تبرئه قاتل خبرنگار زن فلسطینی الجزیره

تلاش رسانه صهیونیستی ها آرتص برای تبرئه قاتل خبرنگار زن فلسطینی الجزیره
دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 - 10:32

در حالی‌که تشکیلات خودگردان فلسطینی طرح رژیم صهیونیستی برای مشارکت در هرگونه تحقیقات درخصوص ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار زن فلسطینیِ تلویزیون الجزیره، را رد کرده، روزنامه عبری‌زبان هآرتص آخرین روایت رژیم تل‌آویو را در این باره بازگو و درصدد تبرئه قاتل این خبرنگار برآمده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، روزنامه هآرتص به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک نظامی اسرائیلی از فاصله 190 متری به شیرین ابو عاقله در جنین تیراندازی کرده، و احتمالا این تیر به او اصابت کرده است.

هاآرتص افزود، این نظامی که در برای دستگیری یک مرد مسلح در جنین مشارکت داشت، یعنی همان جایی که ابو عاقله کشته شد، درحالی به سوی وی تیراندازی کرد که در یک خودرو جیپ نشسته و با خود، سلاح مجهز به دوربین تلسکوپی داشت

به نوشته این روزنامه عبری‌زبان، این نظامی اسرائیلی در بازجویی‌ها ادعا کرده که شیرین ابو عاقله را ندیده است و اطلاع ندارد که به او شلیک کرده باشد.

در همین راستا، "واصف عریقات" کارشناس نظامی در گفت‌وگو با تلویزیون الجزیره اظهار داشت که گزارش روزنامه هاآرتص تلاشی برای تبرئه نظامی اسرائیلی است که به شیرین ابوعاقله تیراندازی کرد.

هر چند رژیم صهیونیستی طی چند روز اخیر ادعاها و روایت‌های مختلفی درباره ترور ابوعاقله مطرح کرده، و حتی نیروهای مقاومت فلسطین را متهم به این جنایت کرده است.

از سوی دیگر، سخنگوی ریاست‌جمهوری فلسطین طی کنفرانسی مطبوعاتی، از رد مشارکت رژیم صهیونیستی در تحقیقات درباره کشته شدن شیرین ابوعاقله خبر داد و گفت: "تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان در حال انجام تحقیقات مستقل است و قتل ابوعاقله را به صورت دقیق و کاملا حرفه‌ای و بدون دخالت کسی پیگیری می‌کند. ما از مشارکت در تحقیقات در حال انجام خودداری می‌کنیم."

مقامات فلسطینی همچنین از طرف‌های بین‌المللی خواستند تا در تحقیقات پیرامون شهادت شیرین ابو عاقله توسط ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه "جنین" مشارکت کنند.

ابو عاقله روز چهارشنبه در حین پوشش خبری به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه جنین درحالی به شهادت رسید که جلیقه خبرنگاری برتن داشت.

پربیننده ترین خبرها