اتحادیه اروپا از عضویت سوئد و فنلاند در ناتو حمایت می‌کند

اتحادیه اروپا از عضویت سوئد و فنلاند در ناتو حمایت می‌کند
سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 - 17:26

طبق گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، همه اعضای این اتحادیه حامی الحاق فنلاند و سوئد به ناتو هستند.

العالم - اروپا

در شرایطی که هشدارهای مقام‌های روسیه درباره تبعات عضویت فنلاند و سوئد در ناتو ادامه دارد، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره صحبت کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز سه شنبه (امروز) گزارش داد، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو حمایت خواهند کرد.

وی در آستانه برگزاری نشست امروز «شورای امور خارجه اتحادیه اروپا» که با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو برگزار می‌شود، در این باره گفت: «ما در مورد درخواست فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو صحبت خواهیم کرد، مطمئنم (این دو کشور) از همه کشورهای عضو حمایت قاطع دریافت خواهند کرد زیرا اتحاد ما را افزایش می‌دهد و ما را قوی‌تر می‌کند».

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین ابراز امیدواری کرد که ناتو بر مخالفت‌های ترکیه در مورد درخواست سوئد و فنلاند برای عضویت در این ائتلاف نظامی غربی غلبه کند.

این اظهارات در شرایطی مطرح شده که مقام‌های مسکو بارها درباره تبعات عضویت سوئد و فنلاند در ناتو هشدار داده‌اند. وزارت امور خارجه روسیه بامداد سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد، اگر سوئد به ناتو بپیوندد، روسیه نیز مجبور خواهد شد برای مقابله، گام‌هایی با ماهیت نظامی-فنی بردارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها