پوتین: غیرممکن است برخی از کشورهای اتحادیه اروپا نفت روسیه را کنار بگذارند

پوتین: غیرممکن است برخی از کشورهای اتحادیه اروپا نفت روسیه را کنار بگذارند
سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 - 18:48

رئیس‌جمهور روسیه به احتمال تحریم واردات نفت این کشور از سوی اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت بر خلاف آنچه اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند، برای برخی از کشورهای اروپایی غیرممکن است که به سرعت نفت روسیه را حذف کنند.
اعضای اتحادیه اروپا در حال مذاکره درباره پیشنهاد تحریم نفت روسیه بر سر اوکراین هستند، اما مذاکرات این هفته به دلیل وتوی مجارستان که به شدت به واردات نفت روسیه وابسته است، شکست خورد. پوتین در این خصوص گفت: «بدیهی است که برخی از کشورهای اتحادیه اروپا که سهم هیدروکربن های روسیه در تراز انرژی آنها به ویژه بالا است، برای مدت طولانی بتوانند این کار را انجام دهند تا نفت ما را حذف کنند.»
پوتین در یک نشست تلویزیونی با مدیران داخلی نفت و مقامات دولتی گفت: تحریم های غرب و تحریم احتمالی نفت روسیه منجر به افزایش قیمت جهانی نفت شده است.
او گفت که اروپا با کنار گذاشتن منابع انرژی روسیه، ریسک پرداخت گران ترین قیمت انرژی در جهان را در درازمدت پذیرفته است، در حالی که رقابت پذیری صنعت آن تضعیف می شود.
رئیس جمهور روسیه افزود: تحریم های غرب باعث افزایش تورم در سراسر اروپا شده است.
پوتین ادامه داد: «تغییراتی بنیادین در بازار نفت وجود دارد و ادامه تجارتی که پیشتر انجام می شد، مطابق با مدل قدیمی، بعید به نظر می رسد.»
او وعده کمک دولت به تولیدکنندگان داخلی نفت از جمله تسهیل دسترسی به وام و بیمه را داده است.

پربیننده ترین خبرها