عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در الجزایر، جرم می‌شود

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در الجزایر، جرم می‌شود
سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 - 20:14

برخی از نمایندگان پارلمان الجزایرپیش‌نویس قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به هیأت رئیس تحویل دادند تا پس از بحث و بررسی به تصویب برسد.

العالم - فلسطین اشغالی

شماری از نمایندگان پارلمان الجزایر، پیش‌نویس قانونی را که بر اساس آن، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی جرم‌انگاری می‌شود تحویل هیأت رئیسه این پارلمان کردند.

«یوسف عجیسه» نماینده «حرکة مجتمع السلم» امروز سه شنبه تأکید کرد که به نیابت از نمایندگان حزب خود پیش‌نویس قانون را به ریاست پارلمان تحویل داده است.

عجیسه به خبرگزاری آناتولی گفت که اعضای حزب وی قصد داشتند سایر نمایندگان را برای شرکت در این پیش‌نویس با خود همراه کنند، ولی پاسخی از آنان دریافت نکردند و به همین دلیل، خودشان این طرح را مطرح کردند.

این جنبش، بزرگترین حزب اسلامگرا و فراکسیون معارض پارلمانی در الجزایر است. این پیش‌نویس همان طرحی است که نمایندگان چند تشکل سیاسی در ژانویه ۲۰۲۱ به ریاست پارلمان الجزایر داده بودند.

عجیسه در این خصوص تصریح کرد: «این طرح بار دیگر به مناسبت روز النکبة فلسطین ارائه شده است». یوم النکبه، فاجعه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی است. امسال هفتاد و چهارمین سالگرد این فاجعه بوده است.

به گزارش آناتولی، این پیش‌نویس متشکل از هفت ماده است. در اولین ماده آمده است که هدف، جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. بر اساس ماده دوم، «تماس یا برقراری هرگونه ارتباط یا ایجاد دفاتر نمایندگی از هر نوع و در هر سطحی، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی ممنوع است».

در ماده چهارم نیز تأکید شده است: «سفر از و به رژیم صهیونیستی ممنوع است. ورود یا پذیرش اتباع رژیم صهیونیستی در الجزایر یا دفاتر نمایندگی‌های دیپلماتیک آن ممنوع است».

الجزایر از جمله کشورهای عربی است که هیچ گونه رابطه دیپلماتیک یا تجاری با رژیم صهیونیستی ندارد و همین موضعگیری از حمایت گسترده سیاسی و مردمی برخوردار است.

فارس

پربیننده ترین خبرها