ماکرون به «بنت»: به دنبال احیای توافق هسته‌ای با ایران هستیم

ماکرون به «بنت»: به دنبال احیای توافق هسته‌ای با ایران هستیم
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 - 15:17

رئیس‌جمهور فرانسه در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با وی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو و تاکید کرد که پاریس به‌دنبال احیای توافق هسته‌ای با ایران است.

العالم _ توافق هسته ای

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیروزی دوباره وی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.

در بیانیه‌ای که دفتر بنت منتشر کرده، آمده است که نخست‌وزیر در این تماس تلفنی درباره برنامه هسته‌ای ایران و برخی دیگر از پرونده‌های جهانی نظیر تحولات جنگ اوکراین با ماکرون گفت‌وگو کرده است.

رئیس‌جمهور فرانسه در این گفت‌وگو با تاکید بر هدف خود مبنی بر احیای توافق هسته‌ای بین قدرت‌های جهانی و ایران موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک خاطرنشان کرد که به ثبات منطقه متعهد خواهد بود و مصمم به احیای برجام است.

در بیانیه دفتر بنت آمده است که وی از ماکرون برای حمایت از «اسرائیل» در مواجهه با حملات خصمانه و تعهد پاریس به امنیت تل‌آویو تشکر کرده است.

همچنین این بیانیه افزوده است که دو طرف درباره تحکیم روابط دوجانبه بین رژیم صهیونیستی و فرانسه گفت‌وگو کردند. آن دو علاوه‌براین موضوعاتی همچون وضعیت امنیتی منطقه با محوریت ایران و فرصت‌های همکاری دو طرف و همچنین جنگ در اروپا و پیامدهای آن را بررسی کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم اعلام کردند که ماکرون و بنت در این تماس تلفنی توافق کردند که به زودی با یکدیگر دیدار داشته باشند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها