مصوبه بی‌سابقه کنگره آمریکا برای کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین

مصوبه بی‌سابقه کنگره آمریکا برای کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین
پنج‌شنبه 29 ارديبهشت 1401 - 22:47

هم‌زمان با دیدار سران آمریکا، سوئد و فنلاند، سناتورهای آمریکایی به کمک بی‌سابقه چهل میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کردند.

العالم - آمریکا

سنای آمریکا پنجشنبه شب به وقت تهران، بسته کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرده و از سوی دیگر، سران آمریکا، فنلاند و سوئد در واشنگتن دیدار کردند.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، اکثریت قاطع سناتورهای آمریکایی از این لایحه که پیشتر توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود حمایت کردند.

لایحه این بسته کمک به اوکراین در حالی برای امضای «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید ارسال می‌شود که روسیه درباره ارسال این کمک‌ها و تأثیر آن بر طولانی شدن درگیری‌های اوکراین هشدار داده است.

در رأی‌گیری روز پنجشنبه مجلس سنای آمریکا برای تصویب این لایحه، ۸۶ سناتور از آن حمایت کرده و ۱۱ سناتور جمهوری‌خواه با تصویب آن مخالفت کردند.

پیش از انجام این رأی‌گیری «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا گفت، این مبلغ هنگفت صرف امور نظامی، اقتصادی و انسانی در اوکراین خواهد شد.

هم زمان با این جلسه سنا، بایدن در کاخ سفید میزبان «ماگدالنا اندرسون» نخست‌وزیر سوئد و «سائولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها