بلینکن: اگر روسیه حمله به اوکراین را متوقف کند، جنگ پایان خواهد یافت!

بلینکن: اگر روسیه حمله به اوکراین را متوقف کند، جنگ پایان خواهد یافت!
پنج‌شنبه 29 ارديبهشت 1401 - 23:57

وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: اگر روسیه فردا جنگ را متوقف کند، جنگ پایان خواهد یافت. اگر اوکراین مبارزه را متوقف کند، دیگر اوکراین وجود نخواهد داشت.

العالم - اروپا

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل افزود: بیایید با گفتار دیپلماتیک حقایق ساده را پیچیده نکنیم. کرملین تصمیم به این جنگ افروزی گرفته و این جنگ تنها بر عهده کرملین است. اگر روسیه فردا جنگ را متوقف کند، جنگ پایان خواهد یافت. اگر اوکراین مبارزه را متوقف کند، دیگر اوکراین وجود نخواهد داشت.

این مقام دولت آمریکا همچنین در حالیکه جنگ اوکراین منجر به بحران مواد غذایی در جهان شده است، ادعا کرد: تحریم های غرب علیه روسیه باعث ناامنی غذایی در سراسر جهان نمی شود.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: تحریم‌ها مانعی در مقابل صادرات غذا و کود روسیه نیست، تحریم‌های اعمال ‌شده توسط آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر عمدا بگونه ای طراحی شده اند که شامل تولید غذا، کود و بذر روسیه نمی شوند .

بلینکن مدعی شد که واشنگتن با کشورها برای مطلع ساختن آنها از معافیت های تحریمی آمریکا علیه روسیه در ارتباط با غذا و کود همکاری می کند تا تا جریان محصولات غذایی امکان پذیر شود.

در حال تکمیل..

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها