ادعای انگلیس: با سقوط ماریوپل، روسیه عملیات در دونباس را تقویت می‌کند

ادعای انگلیس: با سقوط ماریوپل، روسیه عملیات در دونباس را تقویت می‌کند
جمعه 30 ارديبهشت 1401 - 12:00

بخش اطلاعات ارتش انگلیس ارزیابی کرد که روسیه بعد از به دست گرفتن کنترل ماریوپل، بدون آمادگی کافی شروع به توزیع نیروهای خود در مناطق عملیاتی کند.

العالم - اروپا

با تسلیم شدن آخرین نظامیان اوکراینی باقیمانده در کارخانه‌ای در شهر ماریوپل و تکمیل هرچه بیشتر کنترل نیروهای روسیه بر این شهر، انگلیس مدعی فرسایش بیشتر جنگ در اوکراین شد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) ادعا کرد: «احتمالاً ۱۷۰۰ سرباز اوکراینی در کارخانه فولاد ماریوپل آزوفستال تسلیم شده‌اند. تعداد نامعلومی از نیروهای اوکراینی در داخل کارخانه باقی مانده‌اند».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «هنگامی که روسیه امنیت ماریوپل را به دست آورد، احتمالاً نیروهای خود را برای تقویت عملیات در دونباس حرکت خواهد داد».

وزارت دفاع انگلیس در گزارش خود اذعان کرد: «مقاومت سرسختانه اوکراین در ماریوپل از زمان شروع جنگ به این معنی است که نیروهای روسی در این منطقه باید قبل از استقرار مجدد، به طور مؤثر تجهیز و نوسازی شوند. اگر این کار به طور کامل انجام شود، می‌تواند زمان‌بر باشد».

این نهاد اطلاعاتی نظامی همچنین ارزیابی کرد: «با این حال، فرماندهان روسی برای دستیابی به اهداف عملیاتی تحت فشار هستند. این بدان معناست که روسیه احتمالاً بدون آمادگی کافی، به سرعت نیروهای خود را مجدداً توزیع خواهد کرد، که خطر فرسایش بیشتر نیرو را به دنبال دارد».

روز گذشته بود که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد از روز دوشنبه هفته جاری تاکنون، بیش از یک‌هزار و ۷۳۰ سرباز و شبه‌نظامیان ملی‌گرای اوکراین در کارخانه آزوفستال منطقه ماریوپل تسلیم شدند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز گفته عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین مطابق برنامه‌ریزی‌ها پیش می‌رود و عملیات‌ها تاکنون موفقیت‌آمیز و مؤثر بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها