عراق به درج نادرست نام کشور مجعول اسرائیل در بیانیه پایانی نشست قاهره اعتراض کرد

عراق به درج نادرست نام کشور مجعول اسرائیل در بیانیه پایانی نشست قاهره اعتراض کرد
يکشنبه 1 خرداد 1401 - 13:38

رئیس پارلمان عراق به دلیل درج نادرست نام رژیم اشغالگر قدس (اسراییل) در بیانیه پایانی نشست اضطراری اتحادیه پارلمانی عرب در قاهره، پایتخت مصر، خواستار اصلاح بیانیه شد.

العالم - فلسطین اشغالی

"محمد الحلبوسی" با اعتراض درج نام رژیم اشغالگر قدس در بیانیه پایانی اتحادیه عرب خطاب به رییس این اتحادیه عنوان کرد: «جناب آقای رئیس، اجازه دهید تا اعتراض خود را به دلیل ذکر نام اسرائیل در بیانیه اعلام کنم؛ ما به عنوان نمایندگان کشورهای عربی، در پی احقاق حقمان یعنی تشکیل دولت عربی در فلسطین هستیم، به همین دلیل نباید نام اسرائیل را به عنوان کشور ذکر کنیم؛ از جنابعالی و این اتحادیه می‌خواهم نام «اسرائیل» را به عنوان «رژیم اشغالگر اسرائیل» در بیانیه ذکر کنید، این موضوعی است که ما در نشست‌های سابق اتحادیه پارلمانی عرب نیز مطرح کردیم، این رژیم غاصب و اشغالگر بوده و به رسمیت شناخته نمی‌شود و باید نام‌ها را درست و دقیق بیان کنیم تا بازگو کننده اراده مردم عرب باشد».

الحلبوسی ادامه داد: «دومین موضوع اینکه در این بیانیه به این نکته اشاره نشده که مجلس نمایندگان عراق تصمیم گرفت در پی تصویب قانونی باشد که عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را ممنوع می‌کند، اقدامی که پیام همبستگی با مردم فلسطین است و امیدواریم این موضوع در بیانیه پایانی ذکر شود».

رئیس پارلمان عراق دیروز در سخنانی در در سی و سومین کنفرانس فوق‌العاده اتحادیه بین المجالس عربی گفته بود که پارلمان عراق در حال تصویب قانونی است که هرگونه سازش و عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را ممنوع می‌کند.

چند ماه پیش، حدود ۳۰۰ عراقی از جمله برخی از روسای عشایر این کشور در کنفرانسی که در اقلیم کردستان عراق با حمایت یک سازمان آمریکایی برگزار شده بود، خواهان عادی سازی روابط با اسرائیل شدند.

در پی درخواست برخی از نمایندگان قبایل و عشایر اربیل برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، دولت عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بغداد نشست‌ نمایندگان برخی از قبایل اربیل در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل را نمی‌پذیرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها