عمران‌خان، طرفداران خود را برای تظاهرات ضددولتی در پاکستان فراخواند

عمران‌خان، طرفداران خود را برای تظاهرات ضددولتی در پاکستان فراخواند
يکشنبه 1 خرداد 1401 - 21:05

«عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده پاکستان سرانجام برنامه نهایی خود برای هدایت تظاهرات گسترده علیه دولت این کشور را اعلام کرد و از حامیانش خواست تا روزهای آینده خود را به پایتخت پاکستان برسانند.

العالم - آسیا

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، عمران‌خان روز یکشنبه طی یک کنفرانس خبری در شهر پیشاور اعلام کرد: انحلال پارلمان و برگزاری فوری انتخابات زودهنگام در پاکستان ۲ مطالبه اصلی حزب "تحریم انصاف" است و تا تحقق آن تظاهرات و تحصن علیه دولت ادامه خواهد یافت.

نخست وزیر سابق پاکستان طرفداران خود در شهرهای مختلف این کشور را برای روز چهارشنبه ۴ خرداد (۲۵ می) به اسلام‌آباد فراخواند و اعلام کرد: تظاهرات گسترده علیه دولت تا رسیدن به مطالبات ادامه خواهد یافت.

وی افزود: بیم آن می‌رود که دولت برای مقابله با تظاهرات گسترده طرفداران حزب تحریک انصاف دست به اقدامات سختگیرانه بزند اما هیچ ترفندی جلوی حرکت مخالفان را نخواهد گرفت.

عمران‌خان هشدار داد که دولت فعلی پاکستان را به رسمیت نمی‌شناسد و تظاهرات و تحصن در اسلام‌آباد تا انحلال پارلمان و اعلام تاریخ نهایی برای برگزاری انتخابات عمومی کشور ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، رهبران اپوزیسیون پاکستان از جمله عمران‌خان بر مطالبه خود مبنی بر انحلال پارلمان و برگزاری فوری انتخابات زودهنگام در این کشور تاکید می‌کنند اما همزمان نسبت به عملکرد کمیسیون انتخابات پاکستان نیز بی‌اعتماد هستند.

رهبران دولت ائتلافی پاکستان هفته گذشته طی جلسه‌ای به ریاست "شهباز شریف" نخست وزیر این کشور، با حمایت از ادامه فعالیت قانونی حکومت تا تابستان سال آینده، بر اقدامات فوری برای نجات معیشت کشور از وضعیت فاجعه بار فعلی تاکید کردند.

عمران‌خان نخست وزیر سابق پاکستان ماه گذشته پس از رای عدم اعتماد نمایندگان مجلس این کشور از مقام خود برکنار و پس از آن دولت جدید پاکستان تشکیل شد.

وی خواستار برگزاری فوری انتخاب زودهنگام در پاکستان است و هشدار داده که در صورت عدم پاسخگویی دولت فعلی به خواسته او، یک تظاهرات میلیونی مردمی به سمت اسلام‌آباد به راه خواهد انداخت.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها