هراس "اسرائیل" از پاسخ حتمی ایران به ترور شهید خدایی

هراس
سه شنبه 3 خرداد 1401 - 15:15

کارشناسان معتقدند "اسرائیل" با ترور شهید حسن صیاد خدایی در تهران، فاتحه خود را خوانده است و باید از پاسخ حتمی ایران به خود بلرزد.

العالم - نظرکده

کارشناسان سیاسی می گویند ترور شهید حسن صیاد خدایی پیامی است از سوی "اسرائیل" برای متحدان جدیدش در حاشیه خلیج فارس تا به آنها اطمینان دهد که می تواند ایران را بزند.

این کارشناسان معتقدند که رژیم صهیونیستی با این عملیات خود را به دردسر انداخته است. زیرا از یک سو چنین پیامی را به متحدان خود در خلیج فارس می دهد و از سوی دیگر جرأت آن را ندارد که از بیم واکنش ایران، مسئولیت این عملیات را بر عهده بگیرد.

کارشناسان خاطرنشان کرده اند که صهیونیست ها بارها اعتراف کرده اند که به تنهایی قادر به رویارویی با ایران نیستند و برای این کار نیاز به تحریک افکار عمومی بین المللی و مداخله آمریکا دارند.

کارشناسان سیاسی معتقدند که ترور شهید خدایی احتمالا پیامی است برای آمریکا تا به ان ثابت کند که می تواند ضربه های محدودی به ایران بزند.

عتریسی، کارشناس مسائل بین الملل هم خاطرنشان کرده است که پاسخ احتمالی ایران به این عملیات، بهانه ای است برای کشاندن پای آمریکا به جنگ با ایران.

کارشناسان همچنین معتقدند که "اسرائیل" سعی می کند با کمک کشورهای سازشکار، خود را از فروپاشی نجات دهد. اما این محور بسیار ضعیفتر از آن است که این رژیم را در برابر محور مقاومت حفاظت کنند.

سیاست مداران ایرانی هم معتقدند که پاسخ ایران به این جنایت خیلی طول نخواهد کشید. ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران این اتفاق را سرآغاز تغییرات بنیادین در استراتژی ایران دانسته است.

کارشناسان سیاسی می گویند که ایران سیاست های خود را در قبال حملات "اسرائیل" تغییر داده است و همانطور که سردار حاجی زاده گفته است این سیاست، سیاست شمشیر آخته خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها