شلیک گاز اشک آور به سمت معترضان سودانی

شلیک گاز اشک آور به سمت معترضان سودانی
پنج‌شنبه 5 خرداد 1401 - 21:08

نیروهای امنیتی سودان به سمت تظاهرکنندگان سودانی که برای اعتراض به سمت کاخ ریاست جمهوری در خارطوم در حال حرکت بودند، گاز اشک آور شلیک کردند.

العالم ـ آفریقا

شماری از مناطق خارطوم از چند روز پیش شاهد درگیری های شدید میان پلیس و معترضان به دولت نظامی بود؛ این درگیریها چندین زخمی برجای گذاشت.

تظاهرات امروز بنا به دعوت کمیته های مقاومت بود که از 25 اکتبر گذشته تاکنون تحرکات انقلابی مردم را هدایت می کنند و تاکنون 96 نفر در این اعتراضات جان خود را از دست دادند.

در خیابان الاربعین در شهر ام درمان واقع در غرب خارطوم هزاران نفر از جوانان تجمع کردند و خواستار کناره گیری نظامیان از قدرت و بازگشت آنها به پایگاهها شدند.

شرکت کنندگان به تداوم خشونت ها علیه تظاهرکنندگان مسالمت آمیز اعتراض داشتند؛ پریروز یک جوان 20 ساله کشته شد. خیابان الاربعین شاهد درگیری های خشن میان پلیس و تظاهرکنندگان بود. نیروهای پلیس از گاز اشک آور و بمب های صوتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کردند. تظاهرکنندگان نیز به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب می کردند. و لاستیک ها را آتش زدند.

در محله بری در شرق خاطوم نیز تظاهرکنندگان خیابان المعرض از معروف ترین خیابانهای پایتخت را تحت کنترل گرفتند. و لاستیک ها را آتش زدند و شعارهای انقلابی سر دادند و خواستار کناره گیری ارتش و بازگشت به فرایند دموکراسی و محاکمه قاتلان شدند. پلیس نیز تظاهرکنندگان را هدف گاز اشک آور و بمب های صوتی قرار داد. درگیری ها هنوز هم ادامه دارد.

کمیته های مقاومت همچنین تظاهراتی در خیابان الستین و نیز در شهر کوستی در ایالت نیل آبی در جنوب کشور برگزار کردند.

پربیننده ترین خبرها