زلال قرآن (828)؛

امر به معروف و نهی ازمنکرچه نقشی در حفظ سلامت جامعه اسلامی از انحرافات دارد؟

امر به معروف و نهی ازمنکرچه نقشی در حفظ سلامت جامعه اسلامی از انحرافات دارد؟
جمعه 6 خرداد 1401 - 14:09

العالم _ زلال قرآن

به گواه آیات زیر:
1– آیات 104 و105 سوره مبارکه آل عمران:
« وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ. وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَ اخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُولَـٰئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ»
ترجمه: (وباید برخی از شما مسلمانان، خلق را به خیر و صلاح دعوت کنند و امر به نیکوکاری و نهی از بدکاری کنند، و اینها (که واسطه هدایت خلق هستند) رستگار خواهند بود. و شما مسلمانان مانند مللی نباشید که پس از آنکه آیات روشن برای (هدایت) آنها آمد راه تفرقه واختلاف پیمودند، که البته برای آنها عذاب بزرگ خواهد بود).
2– آیه 110 سوره مبارکه آل عمران:
« كُنْتُمْ خَيْرَأُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِوَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ»
ترجمه: (شما (مسلمانان حقیقی) نیکوترین امتی هستید که پدیدار گشته‌اید (برای اصلاح بشر، که مردم را) به نیکوکاری امر می‌کنید و ازبدکاری باز می ‌دارید و ایمان به خدا دارید. و اگر اهل کتاب همه ایمان می ‌آوردند بر آنان چیزی بهتر از آن نبود، لیکن برخی ازآنان با ایمان و بیشترشان فاسق و بدکارند).
خداوند رحمان به مومنین (اعضاء جامعه اسلامی) که بنا بر پذیرش دین خدا وتسلیم امرالهی بودن بریکدیگر ولایت پیدا کرده وموظف به دوستی وموّدت با یکدیگرشده اند، وعده قطعی داده که اگردرراستای اطاعت ازخدا و رسول الله (ص)، نماز بپا دارند و زکات بپردازند واعمال صالحه انجام دهند و با امر به معروف ونهی ازمنکر، مدام یکدیگررا به خیرات ونیکی ها تشویق کرده و از بدی ها وزشتی ها وپلیدی ها منع نمایند و بکوشند دراین اموراز یکدیگرسبقت گیرند، باران رحمت خود را برآنها جاری سازد و فضای سالم جامعه آنها را به بهشت روی زمین مبدل نماید ودرآخرت آنها را درمساکن طیبه در بهشت رضوان الهی سُکنی دهد و با فلاح و رستگاری وسعادت حقیقی دنیا وآخرت قرینشان سازد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها