وقتی پارلمان عراق امید «صهیونیست ها» و عادی سازان را به باد داد!

وقتی پارلمان عراق امید «صهیونیست ها» و عادی سازان را به باد داد!
جمعه 6 خرداد 1401 - 14:28

جرم انگاری عادی سازی با رژیم اشغالگر اسرائیل، قانونی که پارلمان عراق به اتفاق آرا به آن رأی داد و مردم عراق که از مدت ها پیش حامی آرمان فلسطین هستند نیز آن را تایید کردند.

العالم - عراق

به گفته پارلمان عراق، مفاد قانون جرم انگاری عادی سازی شامل منع همکاری های هنری، فرهنگی، سیاسی، ادبی و اقتصادی با رژیم اشغالگر اسرائیل و مجازات حبس ابد یا اعدام هرعراقی است که این مقررات را نقض کند.

این قانون منحصربه‌فرد اولین قانون جهان عرب و منطقه است که در دوران عادی‌سازی و ذلت برخی رژیم‌های عربی درباره آرمان فلسطین انصاف به خرج می دهد. و هم چنین اولین قانون پارلمان عراق در دوره پنجم است و درست در زمانی تصویب شد که برخی نظام های منطقه با فراموش کردن مسئله فلسطین که اولین مسئله امت اسلامی است شتابان در حال عادی سازی رابطه با رژیم یا آمادگی برای عادی‌سازی هستند.

ناظران مسئله عراق بر این باورند که جرم انگاری عادی سازی با «اسرائیل» با هدف قطع دست کسانی است که می خواهند هر نوع رابطه ای با این رژیم غاصب برقرار کنند رژیمی که در صدد نفوذ به جامعه عراق از طریق منطقه کردستان عراق است که شامل جوامع اسرائیلی است که نخست تهدیدی برای وحدت عراق و سپس کشورهای دوست و متحد عراق می باشد.

تحليلگران سياسي عراق نيز به نوبه خود با استقبال از اقدام تاريخي پارلمان عراق اعلام کردند جرم انگاري همکاری ، برقراری ارتباط و ارتباط مستقيم يا غيرمستقيم با اسرائيل در فرهنگ عراق نسبت به حفظ وحدت فلسطين و مخالفت با اشغالگری رژیم صهیونیستی سابقه دارد.

برخی فراکسیون های پارلمان عراق نیز تاکید کردند که قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با "اسرائیل"، احترام به آزادی مردم، به ویژه حقوق مردم فلسطین را تضمین می کند و متعهد شدند که بر اجرای این قانون که همه نهادهای دولتی عراق را از هر نوع یا همکاری با رژیم صهیونستی باز می دارد نظارت کنند

برخی نمایندگان پارلمان عراق معتقدند در قانون جرم انگاری عادی سازی با «اسرائیل» خلأهایی وجود دارد که تا حدی مدارا با رژیم اشغالگر است که این جایز نیست.

آنها بر رفع برخی خلاءها درآینده درصورت بروز هرگونه خلأ یا هر موضوعی قابل اصلاح یا تغییر این قانون تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها