آیا کردها از اجماع جرم انگاری سازش در بغداد خارج می شوند؟

شنبه 7 خرداد 1401 - 13:08

عضو ائتلاف دولت قانون گفت: پارلمان عراق قدرت خود را وامدار بیانات و مواضع سید علی سیستانی، مرجع عالی قدر تشیع در دیدار با پاپ واتیکان درباره مسأله فلسطین است که گفته بودند مسأله فلسطین غیر قابل مذاکره است.

العالم - عراق

حیدر اللامی، عضو ائتلاف دولت قانون در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد، عراق، کشوری سازش ناپذیر و نستوه است و همه گروه ها و طیف های این کشور مخالف سازش هستند. رژیم صهیونیستی، غده ای سرطانی است که باید ریشه کن شود.

وی خاطرنشان کرد، همه گروه هایی که به این قانون رأی داده اند، خود را موظف به اجرای آن می دانند بنابراین این قانون، قانونی قطعی است و هیچ کس حق ندارد پرچم این رژیم موقت را در خاک عراق برافراشته کند که در غیر این صورت، به سختی مجازات خواهد شد.

این عضو ائتلاف دولت قانون تصریح کرد که این مواضع حتی قبل از تصویب این قانون در عراق وجود داشت چون عراق در جنگ علنی با "اسرائیل" است و این رژیم پیش از این بارها خاک عراق و مواضع حشد الشعبی را بمباران کرده است.

وی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی همواره قبل از دولت ها با ملت عراق دشمن بوده و هست.

عضو ائتلاف دولت قانون تأکید کرد که هیچ سازشی با "اسرائیل" در کار نخواهد بود و این رژیم دشمن درجه یک عراق است.

پیش از این، عبد الملک سکریه، رئیس مجمع ملی مقاومت در برابر سازش هم با اشاره به تصویب این قانون در پارلمان عراق تصریح کرده بود که توپ اکنون در زمین دولت است و همه دستگاه های دولتی عراق باید این قانون را که توسط پارلمان منتخب همه ملت عراق اعم از شیعه سنی و کرد به تصویب رسیده است، اجرا کنند.

وی تأکید کرده بود که روابط کردها با رژیم صهیونیست پس از تصویب این قانون باید تغییر کند.

پربیننده ترین خبرها