آمریکا: از مقاومت‌ مسلحانه علیه طالبان حمایت نمی‌کنیم

آمریکا: از مقاومت‌ مسلحانه علیه طالبان حمایت نمی‌کنیم
شنبه 7 خرداد 1401 - 13:23

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن از مقاومت مسلحانه در برابر طالبان حمایت نخواهد کرد و تشکیل دولت فراگیر در افغانستان برای ایالات متحده یک موفقیت است.

العالم - امریکا - اسیا

«دونالد لو» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای میانه در سفر به قرقیزستان گفت که آمریکا از صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند.

وی افزود: «ما هیچگاه از برخورد‌های مسلحانه که در برابر حکومت و طالبان قرار دارند، پشتیبانی نمی‌کنیم. فکر می‌کنم مردم افغانستان بیش از چهل سال خونریزی را تجربه کرده‌اند و اکنون این خونریزی باید پایان یابد.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که برخی منابع مدعی افزایش حملات علیه طالبان در منطقه پنجشیر شدند، موضوعی که طالبان به صراحت آن را رد و اعلام کرد که امنیت در این ولایت و مناطق همجوار عادی است.

معاون‌ وزیر خارجه‌ آمریکا تاکید کرد: واشنگتن از مقاومت مسلحانه در برابر طالبان حمایت نخواهد کرد و تشکیل دولت فراگیر در افغانستان از سوی طالبان برای ایالات متحده یک موفقیت است.

وی گفت که آمریکا با مقام‌های دولت موقت طالبان تعامل داشته، اما این به معنای به رسمیت شناختن این گروه نخواهد بود.

لو افزود که آمریکا از طالبان می‌خواهد تا به حق کار و آموزش زنان احترام بگذارند و همچنین حکومت همه‌شمول تشکیل دهند.

با گذشت 9 ماه از تسلط طالبان بر افغانستان تاکنون هیچ کشوری این گروه را به رسمیت نشاخته است. احترام به حقوق بشر، تشکیل دولت فراگیر و مبارزه با تروریسم شروط کشورها برای شناسایی طالبان هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها