تشییع باشکوه نوجوان 15 ساله فلسطینی

تشییع باشکوه نوجوان 15 ساله فلسطینی
شنبه 7 خرداد 1401 - 18:07

فلسطینیان ساکن بیت لحم در کرانه باختری با شکوه تمام پیکر زید غنیم نوجوان 15 ساله فلسطینی را تشییع کردند. 

العالم _ فلسطین

جمعیت گسترده ای از فلسطینیان در بیت لحم در کرانه باختری روز شنبه پیکر زید غنیم نوجوان 15 ساله فلسطینی را تشییع کردند. این نوجوان فلسطینی روز جمعه بر اثر شلیک مستقیم نظامیان اشغالگر اسرائیلی در شهرک الخضر در جنوب بیت لحم به شهادت رسید.

مراسم تشییع از مقابل بیمارستان دولتی بیت جالا به طرف خانه شهید در شهرک الخضر برگزار شد تا خانواده اش برای آخرین بار با او وداع کنند. فلسطینیان سپس پیکر این نوجوان شهید را تا قبرستان شهدا تشییع کردند و او را به خاک سپردند.

منابع بیمارستانی فلسطینی اعلام کردند زید غنیم از ناحیه گردن و کمر هدف سه گلوله قرار گرفت و اندکی پس از انتقال به بیمارستان تخصصی الیمامه در بیت لحم به شهادت رسید.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه ای با ستایش از زید غنیم نوجوان شهید فلسطینی تاکید کرد جنایات دشمن ضد کودکان و نوجوانان ما بدون مجازات نخواهد ماند هرچند زمان آن طولانی شود.

در بیانیه حماس آمده است: قافله شهیدان در کرانه باختریِ قهرمان، چراغ های پرفروغی هستند که راه را برای مردم به سمت آزادی و استقلال روشن می کنند و پایداری و مقاومت ملت فلسطین صخره محکمی است که عملیات شهرک سازی در برخورد با آن نابود می شود.

استان بیت لحم روز شنبه در عزای شهادت زید غنیم در اعتصاب کامل به سر می برد.

مردم بیت لحم در پاسخ به دعوت کمیته هماهنگی گروه های فلسطینی اقدام به اعتصاب گسترده کردند.

پربیننده ترین خبرها