مجازات برافراشتن پرچم اسراییل در سرزمین عراق

مجازات برافراشتن پرچم اسراییل در سرزمین عراق
شنبه 7 خرداد 1401 - 18:43

کارشناسان سیاسی می‌گویند قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، که در پارلمان عراق تصویب شده به مثابه کلید حل تمام مشکلاتی است که در گذشته به‌وجود آمده و یا ممکن است در آینده به وجود بیاید.

العالم- نظرکده

کارشناسان سیاسی خاطرنشان می‌کنند این قانون مسیر هرگونه روابط با رژیم صهیونیستی را مسدود می‌کند و باعث می‌شود کسانی‌که با صهیونیست‌ها در تعامل هستند، تحت تحریم‌ها و مجازات‌ها قرار دهد.

این کارشناسان تأکید می‌کنند که توپ امروز در زمین دولت و نهادهای عراقی است که قانون مصوب پارلمان را که اعضای آن از سوی مردم عراق انتخاب شده‌اند، اجرا کنند.

سیاسیون عراق همچنین می‌گویند پارلمان عراق قدرتش را از سخنان و فتوای سیدعلی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان گرفته است که در دیدار با پاپ، تأکید کرد که قضیه فلسطین سازش‌ناپذیر است.

آنها می گویند تمام طایفه‌ها و جریان‌های سیاسی و مدنی در عراق مخالف عادی‌سازی هستند و معتقدند که رژیم اسرائیل غده سرطانی است که باید ریشه‌کن شود.

کارشناسان با تأکید بر لازم‌الاجرا بودن مصوبه پارلمان عراق درباره عادی‌سازی با رژیم اسرائیل، می‌گویند کسانی‌که پرچم رژیم موقت اسرائیل را در سرزمین عراق به اهتزاز درآوردند با شدیدترین مجازات روبه‌رو خواهند شد.

کارشناسان سیاسی همچنین خاطرنشان می کنند که تمام طیف‌های عراقی تعامل با رژیم اسرائیل را رد می‌کنند؛ زیرا قضیه منازعه عربی- اسرائیل بسیار جدی است و عادی‌سازی روابط برخی رژیم‌های عربی با صهیونیست‌ها، از اهمیت این قضیه نمی‌کاهد.

پربیننده ترین خبرها