آیا "راهپیمایی پرچم" وضعیت سرزمین های اشغالی را بحرانی خواهد کرد؟

آیا
يکشنبه 8 خرداد 1401 - 09:45

رژیم اشغالگر صهیونیستی درحالی بر برپایی تحریک آمیز "راهپیمایی پرچم" به رغم هشدارهای مقاومت فلسطین اصرار دارد که این راهپیمایی قرار است از باب العامود نزدیک مسجد مبارک الاقصی عبور کند که این مساله احتمالا به تنشی بزرگ منجر خواهد شد.

العالم فلسطین اشغالی

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تأکید کرد اگر رژیم اشغالگر به شهرک نشینان اجازه راهپیمایی پرچم را بدهد، جنگ دیگری را کلید می زند. این جنبش افزود: به همراه دیگر گروههای فلسطینی آماده است با هر روشی و با هر بهایی از برگزاری راهپیمایی پرچم جلوگیری کند. حماس از دیگر کشورهای جهان خواست تا رژیم اشغالگر را برای تغییر مسیر راهپیمایی تحت فشار قرار دهند.

راهپیمایی پرچم صهیونیست ها که هر ساله برگزار می‌شود، اقدامی تحریک‌آمیز است. شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پرچم، به آوازخوانی و رقص با پرچم می‌پردازند و شعارهایی سر می‌دهند که احساسات اعراب و فلسطینیان را جریحه‌دار می‌کند؛ آن‌ها می‌گویند که قدس از آن یهودیان است و فلسطینیان را از این شهر بیرون خواهند کرد.

خبرنگارالعالم در رام الله گزارش داد: راهپیمایی پرچم صهیونیست ها که قرار است امروز (یکشنبه) برگزار شود شامل دو راهپیمایی از سوی شهرک نشینان خواهد بود. گروه های فلسطینی نیز در واکنش به اقدام تحریک آمیز صهیونیست ها فراخوان راهپیمایی در مرکز رام الله داده اند که طی آن فقط پرچم فلسطین برافراشته خواهد شد.

خبرنگار العالم تاکید کرد رژیم اشغالگر در تلاش است نشان دهد راهپیمایی پرچم یک راهپیمایی عادی است اما فلسطینیان زیادی با هدف دفاع از مسجدالاقصی در برابر تعرض صهیونیست ها در قالب راهپیمایی پرچم، با وجود اعمال ممنوعیت و حضور گسترده پلیس رژیم اشغالگر، توانستند وارد مسجدالاقصی شوند.

حماس تاکید کرده که نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل با دادن اجازه برای برگزاری راهپیمایی پرچم و هجوم به مسجدالاقصی دست به قمار زده است.

داود شهاب، سخنگوی جهاد اسلامی نیز در برنامه «البوصله» (قطب نما) شبکه العالم تاکید کرد: موضع جهاد اسلامی و دیگر گروههای فلسطینی این است که راهپیمایی پرچم اسرائیل اقدامی تحریک‌آمیز است. و هشدار داد که حمله اشغالگران به مسجد الاقصی منجر به انفجار اوضاع امنیتی خواهد شد.

شهاب گفت: مقاومت به طور همه جانبه در فلسطین برای همه احتمالات آماده است و درگیری ملت فلسطین با اشغالگران در هر کجا چه غزه یا کرانه باختری و یا سرزمین های اشغالی سال ۴۸ یک نبرد تمام عیار در برابر صهیونیست ها خواهد بود. اشغالگران باید از بیت المقدس و مسجد الاقصی دست بردارند.

شهاب با تاکید بر اینکه نزدیکی هر یک از صهیونیست ها به مسجدالاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس عواقبی دارد که مرتکبان آن باید متحمل شوند، خاطرنشان کرد: حمله به مسجدالاقصی راه را برای جنایات دیگر آنها هموار می کند.

شهاب تصریح کرد: امروز فلسطینی ها با راهپیمایی پرچم رژیم صهیونیستی مقابله خواهند کرد و مردم فلسطین با قدرت برای دفاع از مقدسات حضور دارند و بر این عهد خود مصمم هستند.

شهاب تاکید کرد: امروز اتاق گروه‌های فلسطینی و مقاومت تشکیل جلسه می‌دهند و میدان حاکم خواهد بود. اشغالگران می‌خواهند بگویند راهپیمایان صهیونیست به مسجد الاقصی هجوم نمی‌آورند، اما عبور آنها (شرکت کنندگان در راهپیمایی پرچم) از منطقه باب العامود اقدامی خصمانه تلقی می شود که باید متوقف شود

قرار است در ساعت ۱۶:۰۰ امروز به وقت محلی (۱۷:۳۰ به وقت ایران) «راهپیمایی پرچم» شهرک‌نشینان صهیونیست آغاز شود؛ موضوعی که ممکن است با توجه به هشدارهای گروه‌های فلسطینی مبنی بر واکنش و پاسخگویی به این اقدام تحریک آمیز صهیونیست ها، اوضاع امنیتی را در اراضی فلسطینی به نفجار بکشاند.

پربیننده ترین خبرها