تصویب قانون عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در یمن

تصویب قانون عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در یمن
يکشنبه 8 خرداد 1401 - 18:37

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن خبر داد که این کشور تصمیم دارد پیش‌نویس قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تدوین کند.

العالم - یمن

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که این کشور به زودی قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تصویب خواهد کرد.

بن حبتور به شبکه خبری المسیره گفت که «تصمیم گرفته‌ایم که پیش‌نویس قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تدوین کنیم».

وی قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط را چارچوب‌بندی تمایلات مردم یمن در قالب قانون اساسی این کشور دانست و تأکید کرد که این مسئله، در راستای موضع یمن در قبال مسئله اصلی جهان اسلام (فلسطین) است.

نخست وزیر دولت نجات ملی همچنین خاطر نشان کرد، مردم یمن در کنار مردم و مقاومت فلسطین و محور مقاومت قرار دارند تا با تهدیدهای صهیونیستی علیه الاقصی و قدس مقابله کنند.

بن حبتور در پایان تأکید کرد که هدف از تنش‌زاییهای صهیونیستها در الاقصی این است که وانمود کنند رژیم صهیونیستی در جایگاه پیروز قرار دارد.

این در حالی است که پارلمان عراق نیز پنجشنبه پنجم خرداد ماه جاری پیش‌نویس قانون «ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» را تصویب کرد. از مهم‌ترین بندهای این قانون جرم انگاری هرگونه همکاری سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فنی، فرهنگی، ورزشی و علمی با رژیم صهیونیستی تحت هر عنوانی است.

پس از آن‌که این قانون تصویب شد، «حاکم الزاملی» معاون رئیس پارلمان عراق، آن را به ملت عراق تبریک گفت و تصریح کرد: این قانون که به اتفاق آرا رأی دهندگان به تصویب رسید، بازتابی واقعی از اراده مردم، یک تصمیم شجاعانه ملی و موضعی است که در نوع خود، برای نخستین‌ بار در جهان از نظر جرم انگاری رابطه با رژیم صهیونیستی تصویب شده است. بنابراین، ما از پارلمان‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که قوانین مشابهی را صادر کنند که پاسخگوی خواسته‌های مردم آن‌ها باشد».

فارس

پربیننده ترین خبرها