العالم گزارش می دهد؛

عملیات نظامی گسترده مقاومت در کرانه باختری/ 19 نظامی و شهرک نشین صهیونیست مجروح شدند

عملیات نظامی گسترده مقاومت در کرانه باختری/ 19 نظامی و شهرک نشین صهیونیست مجروح شدند
دوشنبه 9 خرداد 1401 - 12:50

کرانه باختری طی ساعت های گذشته صحنه تشدید عملیات مقاومت و مقابله با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیستی بوده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، در 24 ساعت گذشته، 191 درگیری با نظامیان اشغالگر در کرانه باختری به وقوع پیوسته است که در 55 مورد آن، گردان های جنین و نابلس دست به تیراندازی و پرتاب نارنجک و کوکتل مولوتف و بمب های آتش زا زده اند.

جوانان فلسطینی در این درگیری ها 19 نظامی صهیونیست و شهرک نشین را مجروح کرده اند. اغلب این آمار مربوط به قدس اشغال شده است که دیروز مورد حمله گسترده شهرک نشینان قرار گرفته است.

رزمندگان مقاومت از گردان های جنین و نابلس نیز طی 12 نوبت مواضع نظامیان و پست های ایست و بازرسی و خودروهای صهیونیست ها را در مناطق مختلف کرانه باختری هدف تیراندازی قرار داده اند.

این رزمندگان همچنین نظامیان و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی را با 35 نارنجک هدف قرار داده اند؛ این نارنجک ها اغلب به پست های ایست و بازرسی در کرانه باختری به خصوص جنین و نابلس اصابت کرده اند.

شهروندان فلسطینی نیز در 17 نقطه به شهرک نشینان درگیر شده و آنها را با پرتاب کوکتل مولوتوف و بمب های آتش زا هدف قرار دادند.

تظاهرات فلسطینی ها به 33 منطقه سرایت کرده و درگیری هایی را با اشغالگران به دنبال داشته است.

دامنه درگیری ها همچنین به اغلب مناطق و شهرک های قدس به خصوص جبل المکبر، سلوان، طور، العیساویه و ابو دیس کشیده شد.

با حمله جوانان فلسطینی با استفاده از بمب های آتش زا در شهرک العیساویه، دو اتوبوس حامل شهرک نشینان منهدم شدند.

درگیری هایی هم در ورودی شهرک عناتا در شمال شرق قدس و پست ایست و بازرسی اردوگاه شعفاط و نزدیک باب المجلس یکی از دروازه های ورودی مسجد الاقصی به وقوع پیوست.

در الخلیل جوانان فلسطینی با پرتاب کوکتل مولوتوف و سنگ، به اتوبوس حامل شهرک نشینان نزدیک بیت امر در شمال الخلیل جمله کردند.

پربیننده ترین خبرها