هنیه: مقاومت راه خود را تا ریشه کن کردن اشغالگران از سرزمین فلسطین ادامه خواهد داد

هنیه: مقاومت راه خود را تا ریشه کن کردن اشغالگران از سرزمین فلسطین ادامه خواهد داد
دوشنبه 9 خرداد 1401 - 13:31

مشاوره رسانه ای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" اعلام کرد که اسماعیل هنیه تجاوزگری شهرک نشینان صهیونیست در شهر اشغالی قدس و مسجد الاقصی را «نابخشودنی» دانسته و تاکید کرده که مقاومت راه خود را تا ریشه کن کردن اشغالگران از سرزمین فلسطین ادامه خواهد داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش تارنمای خبری " الخلیج اونلاین"، «طاهر النونو» مشاور رسانه ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی گفت که برخی از طرف ها به منظور کنترل اوضاع و جلوگیری از وخامت بیش از پیش امور با اسماعیل هنیه تماس گرفتند.

النونو خاطرنشان کرد: رئیس دفتر سیاسی حماس در این تماس ها به طرف های یاد شده تاکید کرد که تجاوزگری جاری صهیونیستها در بیت المقدس و مسجد الاقصی یک موضوع نابخشودنی است و مقاومت راه خود را تا ریشه کن کردن رژیم اشغالگر از سرزمین فلسطین ادامه خواهد داد.

وی افزود: اسماعیل هنیه حاضر نشد که به هیچ یک از طرف هایی که با وی تماس گرفتند، در خصوص روند احتمالی تحولات در درون فلسطین اشغالی تعهد و تضمین دهد.

النونو تصریح کرد: رئیس دفتر سیاسی حماس از اقدامات (صهیونیستها) در بیت المقدس و مسجد الاقصی به عنوان تجاوزگری علیه تمامی مسلمانان و انسان های آزاده در جهان نام برد.

جمعیت هلال احمر فلسطین بامداد امروز اعلام کرد که آمار مجروحان حملات دیروز صهیونیست ها در بخش شرقی شهر اشغالی قدس و کرانه باختری رود اردن به ۲۰۰ نفر رسیده است.

شماری از شهروندان فلسطینی با گلوله های پلاستیکی نظامیان صهیونیست در شهر قدس و سایر مناطق کرانه باختری زخمی شدند.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی نیز شمار دیگری از شهروندان فلسطینی را که برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی و مقابله با به اصطلاح راهپیمایی پرچم صهیونیست ها حضور یافته بودند، با باتوم مورد ضرب و جرح قرار دادند.

دهها نفر از زخمی ها برای درمان به بیمارستان منتقل و شمار دیگری نیز به صورت میدانی درمان شدند.

روز گذشته شمار زیادی از صهیونیست ها راهپیمایی به اصطلاح پرچم را با حمایت نظامیان صهیونیست در خیابان های بخش قدیمی شهر اشغالی قدس برگزار کردند که با واکنش شدید شهروندان فلسطینی و مدافعان قدس و مسجد الاقصی روبرو شد.

درگیری های شدیدی در خیابان صلاح الدین شهر قدس روی داد و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به جوانان فلسطینی که در مقابل صهیونیست ها پرچم های فلسطین را در دست داشتند، حمله کردند.

همزمان نیز شماری از شهرک نشینان صهیونیست به خانه های فلسطینی ها در محله شیخ جراح شهر قدس حمله کردند و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی نیز از ورود خبرنگاران یا تردد آزادانه در شهر قدس جلوگیری و تحرک آنها در منطقه باب العامود این شهر را محدود کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی راهپیمایی های فلسطینی ها علیه به اصطلاح راهپیمایی پرچم صهیونیستها را در چند محور در مرکز ایست و بازرسی بیت ایل در شهر رام الله در کرانه باختری سرکوب کرد. همچنین درگیری هایی در شهرهای نابلس و الخلیل در کرانه باختری روی داد.

اردوگاه جبالیا در غزه نیز شاهد راهپیمایی فلسطینی ها در محکومیت به اصطلاح راهپیمایی پرچم صهیونیست ها و تجاوزگری آنها در قدس و صحن مسجد الاقصی بود.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین دهها جوان فلسطینی را در باب السلسله در مسجد الاقصی بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا، تجاوزگری صهیونیستها علیه مسجد الاقصی و شهروندان فلسطینی در قدس و سایر مناطق کرانه باختری رود اردن با موج محکومیت گسترده در جهان اسلام روبرو شده و سازمان ها، شخصیت ها و مقامات بلندپایه کشورهای اسلامی درباره پیامدهای این تجاوزگری به رژیم صهیونیستی هشدار داده اند.

پربیننده ترین خبرها