آماده‌باش صهیونیست‌ها از بیم پاسخ مقاومت فلسطین به راهپیمایی پرچم

آماده‌باش صهیونیست‌ها از بیم پاسخ مقاومت فلسطین به راهپیمایی پرچم
يکشنبه 8 خرداد 1401 - 14:54

در آستانه راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها، تل‌آویو از بیم پاسخ مقاومت فلسطین به حالت آماده‌باش درآمد و سه هزار پلیس را آماده استقرار در محل راهپیمایی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی
وبگاه «فرست‌پست» در گزارشی نوشت که در آستانه «راهپیمایی پرچم» شهرک‌نشینان صهیونیست که گروههای فلسطینی هشدار داده‌‌اند که پاسخ آن را خواهند داد، تل‌آویو به حالت آماده‌باش درآمد و سه هزار نیروی امنیتی را آماده استقرار در محل راهپیمایی کرد.

قرار است در ساعت ۱۶:۰۰ امروز به وقت محلی (۱۷:۳۰ به وقت ایران) «راهپیمایی پرچم» شهرک‌نشینان صهیونیست آغاز شود؛ موضوعی که ممکن است با توجه به هشدارهای گروه‌های فلسطینی مبنی بر پاسخگویی، اوضاع را در اراضی فلسطینی منفجر کند.

در این گزارش آمده است که سال گذشته، راهپیمایی پرچم شهرک‌نشین‌های صهیونیست به درگیری یازده روزه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها ختم شد و ۲۶۰ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، حماس هفته گذشته در خصوص راهپیمایی که از مسجدالاقصی عبور می‌کند هشدار داد و گفت که از تمامی امکانات برای مقابله با آن استفاده خواهد کرد.

بر اساس این گزارش،‌ شهرک‌نشین‌های صهیونیست قرار است از دروازه دمشق وارد قدس شوند و سپس به سمت دیوار ندبه حرکت کنند.

علی‌رغم آن که طبق این گزارش، مقام‌های صهیونیست درخواست‌ها برای ورود به محوطه مسجدالاقصی را تأیید نکردند اما مسجدالاقصی از ساعات اولیه بامداد امروز (یکشنبه) همزمان با یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی شاهد تنش بود.

بر اساس این گزارش، «قاضی حمد» یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس به خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: «ما در استفاده از همه ابزارها برای توقف تهاجم به اماکن مقدسمان تردید نخواهیم کرد و اسرائیل بهای گزافی را خواهد پرداخت».

با این حال، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این وجود تأیید کرده است که راهپیمایی «بر اساس مسیر برنامه‌ریزی شده برگزار می‌شود، همانطور که برای چندین دهه بوده است».

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش کرده است که راهپیمایی پرچم یک «آزمون شصی» برای بنت محسوب می‌شود که نشان دهنده یک انحراف در استراتژی در مقایسه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارش خود نوشته است که در حالیکه نتانیاهو یک «سیاست پر سر و صدای تسلیم شدن» را انتخاب کرد که با شلیک موشک حماس به سمت فلسطین اشغالی به پایان رسید، بنت «سیاست آرام و حساب شده» را در پیش گرفته است.

به گفته «شلومو موفاز» تحلیلگر امنیتی، بنت روی این احتمال شرط بندی کرده است که «حماس هیچ علاقه‌ای به یک جنگ دیگر ندارد».

این افسر اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «سیاست اصلی حماس امروز تشویق مردم داخل اسرائیل (به حمله) است و این در حالی است که خود به بازسازی نوار غزه ادامه می‌دهد».

این افسر سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی همچنین با اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران ادامه داد که با توجه به گزارش اخیر روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» مبنی بر اعتراف رژیم صهیونیستی در دست داشتن در به شهادت رساندن سردار «حسن صیادخدایی»، ایران ممکن است، «احزاب مسلح فلسطینی را ترغیب به پرتاب موشک به اسرائیل کند».

بر اساس این گزارش، «تور ونسلند» فرستاده سازمان ملل متحد در امور صلح غرب آسیا، روز جمعه از همه طرف‌ها خواست حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند تا از درگیری خشونت‌آمیز دیگری که فقط جان افراد بیشتری را بگیرد، اجتناب کنند.

وی در این خصوص گفت: «پیام جامعه بین‌الملل روشن است: "از چنین تنش‌هایی دوری کنید"».

فارس

پربیننده ترین خبرها