زلنسکی: اوکراین سرزمین خود را به روسیه واگذار نمی‌کند

زلنسکی: اوکراین سرزمین خود را به روسیه واگذار نمی‌کند
چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 13:47

رئیس‌جمهور اوکراین تصریح کرد که حاضر به واگذاری سرزمین خود به روسیه نیست اما آمادگی دارد درباره مشکلات قلمرو خود وارد گفت‌وگو شود.

العالم - اروپا

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با وب‌سایت «نیوزمکس» تصریح کرد که اوکراین قصد واگذاری قلمروهای خود به روسیه را ندارد اما احتمالاً در مذاکرات در خصوص مشکلات مربوطه مشارکت خواهد کرد.

وی در این خصوص گفت: «ما حاضر نیستیم هیچ یک از سرزمین‌های خود را واگذار کنیم زیرا استقلال و حاکمیت ما است. مشکلات خاصی در مورد برخی از مناطق وجود دارد، برخی جزئیات وجود دارد که می توان در مورد آنها صحبت کرد».

رئیس‌جمهور اوکراین در این خصوص توضیح داد: «این گفت‌وگوها برای شروع حل این مشکلات و چالش‌ها از طریق کانال‌های دیپلماتیک ضروری است در غیر این صورت، کارساز نخواهد بود».

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد و از همان ابتدا تأکید کرد که مسکو به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و هدف از عملیات نظامی را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد.

مقام‌های مسکو از همان آغاز عملیات نظامی تأکید کردند که تنها زیرساخت‌های نظامی و نه غیرنظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند.

کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا با تشدید فشارهای تحریمی علیه روسیه و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین نه تنها کمکی به آرام شدن اوضاع اوکراین نکرده‌اند بلکه بر آتش درگیری‌های این کشور اروپایی دامن زده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها