به آب و آتش زدن صهیونیست‌ها برای سرکوب راویان حقیقت

به آب و آتش زدن صهیونیست‌ها برای سرکوب راویان حقیقت
چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 16:37

بر اساس گزارش‌ها، نقض حقوق خبرنگاران فلسطینی و تعرضات صهیونیستی به آنها طی ماه مه میلادی افزایش یافته و به 162 مورد رسیده است.

العالم - فلسطین اشغالی

برآوردهای کمیته تخصصی نظارت بر آزادی مطبوعاتی در فلسطین نشان می‌دهد، تجاوزهای رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان علیه تیم‌های رسانه‌ای طی ماه گذشته میلادی (می) و در هنگام یورش به شهرهای فلسطینی بیشتر شده است.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، کمیته مذکور در بیانیه‌‌‌ای اعلام کرد، این تجاوزها در تلاش برای جلوگیری از مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقدسات آن صورت می‌گیرد.

در ادامه این گزارش آمده، بارزترین جنایتی که رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام داد ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه «الجزیره» در فلسطین و تعرض به تیم‌های رسانه‌ای در مراسم تشییع وی بود.

کمیته یاد شده در گزارش ماهیانه خود تصریح کرد، در ماه می ۱۶۲ مورد نقض آزادی رسانه در اراضی فلسطینی ثبت شده است. نظامیان رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان علاوه بر تعرض‌های جسمی و روانی با فحش و ناسزاگویی، ضرب و شتم، پرتاب شیشه آب، پاشیدن گاز فلفل، آسیب زدن به خودرو، دوربین و ربایش موبایل خبرنگاران، جلوگیری از پخش مستقیم، تهدید به قتل، بازداشت و غیره، سلاح خود را در مقابل روزنامه‌نگاران بیرون می‌کشند.

در این گزارش آمده، بیش از ۵۴ خبرنگار در سازمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و محلی در نتیجه تعرضات عمدی صهیونیست‌ها در این ماه زخمی شدند. همچنین ۱۱ خبرنگار بازداشت شده، چهار نفر تهدید به قتل شده‌اند و یک خبرنگار نیز از مسجدالاقصی تبعید شده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی ماه گذشته در یورش به منطقه «جنین» در شمال کرانه باختری شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه «الجزیره» را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، به شهادت رساندند و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را نیز زخمی کردند.

ترور این خبرنگار باسابقه فلسطینی با موجی از محکومیت‌ها در جهان همراه شد. به‌رغم آنکه رژیم صهیونیستی همچنان از پذیرش مسئولیت این اقدام سر باز می‌زند و مدعی است که قاتل مشخص نیست، روزنامه عبری «هاآرتص» اخیرا به نقل از یک مقام صهیونیست که نام وی فاش نشد، خبر داد که یک نظامی صهیونیست اعتراف کرده به سمت محلی که خبرنگار شهید الجزیره در آن قرار داشته تیراندازی کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها