هراس رژیم صهیونیستی از پاسخ تلافی جویانه ایران به ترور شهید خدایی

هراس رژیم صهیونیستی از پاسخ تلافی جویانه ایران به ترور شهید خدایی
جمعه 13 خرداد 1401 - 09:33

کارشناسان و ناظران معتقدند «اسرائیل» پس از ترور شهید سرهنگ صیاد خدایی در تهران، در دلهره و نگرانی های بسیاری به سر می برد.

العالم_فلسطین اشغالی
محققان سیاسی می گویند: پس از جنگ روسیه و اوکراین، همه دنیا مطمئن شدند که در آینده جهان شاهد وضعیت چند قطبی خواهد بود که روسیه، چین و ایران را نیز شامل می شود.
تحلیلگران سیاسی خاطرنشان می کنند که "اسراییل" پس از ترور شهید سرهنگ صیاد خدایی در تهران، در دلهره و نگرانی های بسیاری به سر می برد و در حال بازی با زمان از دست رفته و دچار سردرگمی است. از این رو رژیم اشغالگر می‌خواهد به دیگران القا کند که رژیمی قدرتمند است، می‌تواند ابتکار عمل و همچنین حمله را به دست بگیرد و خاطرنشان می کند که ترورهایی که انجام می‌دهد نیز در این راستا است.
درهمین حال پژوهشگران سیاسی بر این باورند که «اسرائیل» دریافته است که سیاست سرکوب و کشتار مردم در غزه و کرانه باختری جواب نمی‌دهد و افکار عمومی به سمت حمایت از جناح‌های مقاومت پیش می‌رود، بنابراین از درگیری ها و انفجار اوضاع امنیتی و نظامی در کرانه باختری، ترسیده است که مبادا غزه جدید و دیگری در مقابل رژیم اشغالگر قرار دهد.

محققان خاطرنشان می کنند که روزنامه عبری "یدیعوت احرونوت"، راهپیمایی پرچم صهیونیستی را راهپیمایی ترس، تسلط نداشتن بر اوضاع جاری در فلسطین و عدم حاکمیت برآن توصیف کرده است.

پژوهشگران در امور اسرائیل تاکید می کنند که راهپیمایی پرچم، با آن همه نفرات و نیزسر و صدایش، از ترس واکنش مقاومت نتوانست حتی یک قدم تا مسجدالاقصی بردارد.

تحلیلگران می گویند این که پلیس اشغالگر از سه هزار نیروی خود برای برگزرای راهپیمایی پرچم استفاده کرد، تنها به دلیل ترس از واکنش فلسطینیان نبود، بلکه در عین حال برای منع صهیونیست ها از هرگونه حرکت افراطی هم بود تا از نقض خط قرمزی که مقاومت فلسطین مشخص کرده، یعنی هجوم به مسجد الاقصی، جلوگیری کند .

پژوهشگران خاطرنشان می کنند اسرائیل نیک می‌داند که پاسخ ایران به جنایت ترور شهید خدایی، قطعی و قریب‌الوقوع است و همچنین این رژیم آگاهی دارد که این واکنش، ساده نخواهد بود و بیشتر و بزرگتر از هدف قرار دادن یک صهیونیست عادی مثلا در فلان جا باشد، بلکه قطعا بازدارنده و دردناکتر از اینها خواهد بود.

پژوهشگران سیاسی می گویند که ایران تاکنون به بیش از 20 عملیات بزدلانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در داخل و خارج از رژیم اشغالگر پاسخ داده و این بار نیز پاسخ تلافی جویانه ایران در برابر جنایت این رژیم، شدید تر و بازدارنده خواهد بود.

تحلیلگران بر این باورند که «اسرائیل» تلاش می‌کند آمریکا را در این ورطه خطرناک، وارد و درگیر کند و در واکنش به این سیاست خطرناک تل آویو، دقیقا به همین خاطر است که نیویورک تایمز دست به افشاگری زد و نوشت: « "اسرائیل" پشت ترور شهید خدایی در تهران است». انتشار این گونه اطلاعات به معنای آن است که ایالات متحده می خواهد تأکید کند که در این جریان دخالت نمی کند و از عواقب آن اجتناب می کند.

پربیننده ترین خبرها