زلال قرآن (863)؛

چرا گفته می شود که محصول عالی جهاد فی سبیل الله رسیدن به حیات طیبه است؟

چرا گفته می شود که محصول عالی جهاد فی سبیل الله رسیدن به حیات طیبه است؟
جمعه 13 خرداد 1401 - 14:46

در این مطلب، با تامل در قرآن کریم پاسخ این سوال را جستجو خواهیم کرد که چرا گفته می شود که محصول عالی جهاد فی سبیل الله رسیدن به حیات طیبه است؟

العالم ـ زلال قرآن
وصول به حیات طیبه ابدی و جاودانه و رسیدن به مراتب جامع کمالیه و برخورداری از رزق و روزی خاصی است که مختص نفوس قدسیه و کسانی است که در مسیر کمالی خویش با قرارگرفتن در معرض انوار الهی مظهر «احیاء عندربهم یرزقون» مذکور درآیه 169 سوره مبارکه آل عمران:
« وَلَاتَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»
ترجمه: (البته نپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند، بلکه زنده ‌اند (به حیات ابدی و) در نزد خدا متنعّم خواهند بود). می باشد، نصیب جهادگر در راه خدا خواهد شد، تا با برخورداری از نعمت والا و فوز عظیمی که خداوند رحمان در آیات 11 و 12 سوره مبارکه صف با بیان:
« تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّـهِ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ . يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَيُدْخِلْكُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ ذَٰلِكَ الْفَوْزُالْعَظِيمُ»
ترجمه: (به خدا و رسول او ایمان آرید و به مال و جان در راه خدا جهاد کنید، که این کار (از هر تجارت) اگر دانا باشید برای شما بهتر است تا خدا گناهان شما ببخشد و دربهشتی که در زیر درختانش نهرها جاری است داخل گرداند و در بهشتهای عدن جاودانی منزلهای نیکو عطا فرماید. این همان رستگاری بزرگ است).
خداوند وعده آن را به مجاهدان فی سبیل الله داده، و انشاالله ورود به بهشت عدن جاودانی خداوند رحمان، فلاح و رستگاری و سعادت حقیقی از آن بندگان صالح او خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها