تظاهرات در ۲۵ شهر سودان؛ تمدید یک ساله ماموریت نمایندگی سازمان ملل

تظاهرات در ۲۵ شهر سودان؛ تمدید یک ساله ماموریت نمایندگی سازمان ملل
جمعه 13 خرداد 1401 - 21:44

۲۵ شهر سودان امروز - جمعه - در سومین سالگرد حملات خشونت آمیز نیروهای امنیتی این کشور در خارطوم در ژوئن ۲۰۱۹ که بیش از ۱۲۰ کشته بر جای گذاشت، بار دیگر شاهد تظاهرات مردمی علیه دولت نظامی حاکم بود؛ امروز همزمان شورای امنیت ماموریت نمایندگی سازمان ملل در سودان را یک سال دیگر تمدید کرد.

العالم - آفریقا

کمیته مرکزی پزشکان سودان می‌گوید یک معترض در جریان تظاهرات امروز در خارطوم بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

امروز سومین سالگرد حملات خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی سودان به معترضان در خارطوم در ۳ ژوئن ۲۰۱۹ است که بیش از ۱۲۰ کشته برجای گذاشت.

همزمان با تظاهرات امروز، شورای امنیت سازمان ملل متحد که پیشتر نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی و بروز قحطی در این کشور هشدار داده، به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را برای تمدید ماموریت نمایندگی سازمان ملل متحد در سودان به مدت یک سال تصویب کرد.

سودان در ماه‌های اخیر به دلیل کودتای نظامیان علیه دولت این کشور، دستخوش تظاهرات و ناآرامی‌های گسترده شده است. معترضان خواهان کناره گیری نظامیان از قدرت و واگذاری آن به غیرنظامیان، برگزاری انتخابات دمکراتیک و حل مشکلات اقتصادی کشور هستند.

سازمان ملل چندی پیش با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها در سودان، نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی و بروز قحطی در این کشور هشدار داد.

شنبه شب گذشته هم صدها سودانی در مناطق مختلف خارطوم پایتخت این کشور علیه دولت نظامی در این کشور تظاهرات کردند که با یورش نیروهای امنیتی مواجه شد.

کمیته مرکزی پزشکان سودان پیش‌تر اعلام کرده بود که از ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱، بیش از ۹۷ نفر در تظاهرات مردمی علیه دولت نظامی و تشکیل دولت مردمی به ضرب گلوله نظامیان کشته شده‌اند. با احتساب تلفات امروز تعداد به بیش از این رقم رسید.

پربیننده ترین خبرها