امام خمینی، مرد خدا که مسیر تاریخ را تغییر داد

امام خمینی، مرد خدا که مسیر تاریخ را تغییر داد
شنبه 14 خرداد 1401 - 15:20

امام روح‌الله خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در راستای وحدت میان مسلمین قدم های بزرگی برداشته است

العالم - ایران

هرکسی که سیره امام خمینی (ره) را دنبال و مطالعه کرده است، از اهمیت مساله "وحدت اسلامی" نزد آن حضرت آگاه است.

پرداختن به مساله "وحدت اسلامی"، شخصیت آن حضرت را از سایرین متمایز کرد؛ ابتدا در انقلاب ایشان منعکس شد، و پس از آن در جمهوری اسلامی تجلی یافت، زیرا معتقد بود "وحدت اسلامی" تنها راه مسلمانان برای بازگرداندن غرور و عزت آنهاست.

امام خمینی (ره)، حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را زمینه ساز وحدت مسلمین معرفی نمود و اختلاف روایت تاریخ ولادت آن حضرت، به عنوان فرصتی برای اتحاد میان مسلمانان اعلام کرد.

اهل سنت تاریخ ولادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را در 12 ربیع الاول و شیعیان در 17 ربیع نقل می کنند و با این اقدام امام، باب اختلاف میان مسلمانان در این زمینه برای همیشه بسته شد.

اقدام دیگری که امام خمینی (ره) در مسیر تحقق "وحدت اسلامی" برداشت، اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس بود.

ایشان به خوبی می دانست "بیت المقدس"، قضیه مهم در تحکیم وحدت بین مسلمانان است.

"بیت المقدس" به برکت وجود مسجدالاقصی اولین قبله مسلمانان، که امروز در اشغال دشمنان مسلمانان و بشریت است، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

امام خمینی (ره) همچنان بر مساله ای دیگر یعنی گسترش مفاهیم "اسلام ناب محمدی" تأکید داشت تا مسلمانان را از خواب عمیق خود که توسط اسلام جعلی آمریکایی به آنها تحمیل شده بود، بیدار کند.

در ابتدا مستکبران جهان و در راس آنها آمریکا و شوروی سابق بر این باور بودند که تأکید امام خمینی (ره) بر وحدت اسلامی و اسلام ناب محمدی، از شعارهای زودگذر اوایل انقلاب است و به زودی کم رنگ و محو می شوند، زمانی که منافع، خودش را بر جمهوری اسلامی تحمیل کند، از این شعار عقب نشینی خواهد شد. اما اتفاقی که واقعیت افتاد، برخلاف این اعتقاد مستکبران بود. با گذر زمان، با توجه به تأکید امام خمینی (ره) بر وحدت اسلامی و اسلام ناب محمدی این دو، به مهمترین اهداف انقلاب اسلامی ایران تبدیل شد که نماد صلابت و پیروزی مسلمانان است.

استکبار جهانی تمام سلاح های خود را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفت و جنگ ناعادلانه را هشت سال به آن تحمیل کرد. در عین حال از ابزار تحریم دارو و مواد غذایی در چهار دهه استفاده کرد. همچنین اسلام آمریکایی با نسخه چندگانه وهابی اش را تجویز کرد؛ اما اینها همه، وصیت نامه امام خمینی رضی الله عنه را تغییر نداد، مرد خدا که مسیر تاریخ را تغییر داد، نقشه های استکبار خنثی کرد. فلسطین را در یاد و خاطره ملت‌های اسلامی زنده کرد. روحیه مقاومت و خودباوری در بین ملت‌های اسلامی به‌ویژه مردم فلسطین را القا کرد. تا بدانجا که امروز می‌شنویم رهبران ارشد رژیم صهیونیستی برای اولین بار در مورد این قضیه که رژیم جعلی شان به دهه هشتم خواهد رسید، ابراز تردید کردند.

پربیننده ترین خبرها