با افزایش حملات ترکیه، فرمانده شبه‌نظامیان کُرد دست به دامان دمشق شد

با افزایش حملات ترکیه، فرمانده شبه‌نظامیان کُرد دست به دامان دمشق شد
شنبه 14 خرداد 1401 - 19:18

فرمانده شبه‌نظامیان کُرد سوریه گفت که با مقامات ائتلاف آمریکایی، روسیه و دولت دمشق دیدار کرده است.

العالم - سوریه

«مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» امروز (شنبه) گفت که با مقامات ائتلاف آمریکایی، روسیه و دولت سوریه در خصوص تهدیدات ترکیه برای آغاز عملیات جدید در شمال و شمال شرق سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، مظلوم عبدی گفت که تاکنون سازمان ملل، آمریکا، روسیه و دولت سوریه موضع مخالف خود را با عملیات نظامی ترکیه اعلام کرده‌اند. او در ادامه برای گفت‌و‌گو با ترکیه اعلام آمادگی کرد و گفت که ترجیح می‌دهد، به جای جنگ مشکلات شمال سوریه از طریق گفت‌وگو و مسالمت آمیز حل شود.

فرمانده شبه‌نظامیان کُرد سوریه با بیان اینکه حمله نظامی ترکیه همه تلاش‌ها برای حل بحران سوریه را از بین می‌برد، از دولت دمشق نیز خواست تا به وظیفه خود در قبال تجاوزات ترکیه عمل کند.

شبه‌نظامیان کُرد سوریه در سال‌‌های گذشته نیز در زمان حملات ترکیه دست به دامان دمشق شده و برای هم پیمانی با ارتش سوریه تمایل نشان داده بودند. به طوریکه در جریان عملیات نظامی ترکیه در سال ۲۰۱۹ موسوم به «چشمه صلح» زمانی که آمریکا کردها را تنها گذاشت، آن‌ها از ارتش سوریه خواستند تا وارد شهرهای «منبج» و «کوبانی» شوند.

تلاش گروه قسد برای نزدیکی به دمشق در مواقع بحران در حالی است که این گروه پیاده‌نظام ائتلاف آمریکایی در شمال شرق سوریه محسوب می‌شود و مناطق مختلفی در دیرالزور و الحسکه بارها شاهد تظاهرات مردم علیه شبه‌نظامیان کرد و اشغالگران آمریکایی بوده است.

به گفته منابع خبری سوری، روسیه نقش میانجی را میان شبه‌نظامیان کُرد و دولت دمشق بازی می‌کند و تاکنون چندین دور گفت‌و‌گو میان کردها و مقامات سیاسی و نظامی دولت سوریه ترتیب داده است. اخیرا نیز در تاریخ هفتم خرداد، گشت مشترک ارتش سوریه، روسیه و شبه‌نظامیان کرد در اطراف شهر قامشلی صورت گرفت که پیام مهمی برای ترکیه داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها