تروریست‌های همسو با ترکیه در سوریه رزمایش برگزار کردند

تروریست‌های همسو با ترکیه در سوریه رزمایش برگزار کردند
شنبه 14 خرداد 1401 - 22:10

همراه با احتمال آغاز تهاجم نظامی ترکیه در شمال سوریه، تروریست‌های همسو با آنکارا نیز دست به برگزاری رزمایش زدند.

العالم - سوریه

منابع سوری امروز (شنبه) آمادگی تروریست‌های همسو با ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد برای ورود به درگیری‌های جدید خبر می‌دهند و شمال سوریه شاهد تحرکات نظامی دو طرف است.

در این راستا وبگاه عربی۲۱، از رزمایش تروریست‌های گروهک «الجیش الوطنی السوری» (ارتش آزاد سابق) در شمال سوریه برای همراهی با تهاجم احتمالی ترکیه خبر داد و نوشت که بالغ بر ۱۵۰۰ تروریست ارتش آزاد با سلاح‌های سبک و سنگین در این رزمایش مشارکت داشتند که هزار نفر از آن‌ها جزو نیروهای ویژه بودند.

در مقابل خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز مدعی شد که شبه‌نظامیان کُرد «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) وابسته به گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) نیز اقدام به حفر تونل و انبار سلاح در مناطقی از شهر «تل رفعت» و روستاهای اطراف کرده‌اند.

آناتولی مدعی شد که شبه‌نظامیان کُرد تلاش دارند از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کنند و خبرنگار این شبکه تصاویری ضبط کرده است که نشان می‌دهد آن‌ها ادوات نظامی و سلاح‌ را در خانه‌های مردمی مخفی می‌کنند. این خبرگزاری همچنین گزارش داد که شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق اقدام به کاشت گسترده مین در ورودی و خروجی‌های شهر تل رفعت کرده‌اند.

«مظلوم عبدی» فرمانده یگان‌های مدافع خلق کُرد نیز امروز گفت که برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه با مقامات ائتلاف آمریکایی، روسیه و ارتش سوریه دیدار کرده است.

به گزارش فارس، نیروهای ترکیه چند روزی است که حملات خود را در مناطق شمالی سوریه تشدید کرده‌اند. این حملات پس از آن تشدید شد که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اخیرا در نشستی با اعضای حزب «عدالت و توسعه» این کشور گفت که نیروهای ترکیه «منبج» و «تل رفعت» سوریه را از آنچه «تروریست» خواند، پاکسازی خواهند کرد. او همچنین اشاره کرد که عملیات ترکیه به صورت تدریجی در دیگر مناطق سوریه نیز ادامه خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها