امام خمینی (ره)؛ امتی در قالب یک مرد

امام خمینی (ره)؛ امتی در قالب یک مرد
يکشنبه 15 خرداد 1401 - 14:05

در سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران (قدس سره) باید خاطرنشان کنیم که تأثیر پیروزی این انقلاب فقط به ملت فلسطین منحصر نمی شود بلکه تأثیرات عمیق و واضحی بر همه ملت های اسلامی و عربی داشته است به خصوص باعث تقویت نقش و حضور جنبش های جهادی اسلامی در رهبری امت اسلامی و قیام آنها در برابر استکبار جهانی شده است.

العالم - کشکول

این انقلاب با برداشتن نخستین گام های خود در ایران، در برابر ظلم قد علم کرده و با بنیان گذاشتن پایه های جمهوری اسلامی، راه را برای اجرای عدالت الهی و حمایت از بشر در برابر ظلم و ستم باز کرد و پرچم حقیقت و عدالت خواهی را در سراسر گیتی به اهتزاز درآورد و پایه های تاریخی ظلم و ستم استعمارگران را در سراسر جهان به لرزه درآورد.

امام خمینی (رحمه الله) دشمنان را به طور دقیق برای ما مشخص کرد که در وهله اول همان شاه بود که در آن زمان از سوی استکبار جهانی به عنوان ژاندارم منطقه انتخاب شده بود بدون اینکه اراده ای در برابر اربابان خود داشته باشد. ایشان اصلی ترین دشمن ملت های عرب و مسلمان را هم آمریکا معرفی کرد و آن را شیطان بزرگ نامید و همچنین رژیم صهیونیستی را به عنوان شیطان کوچک و غده سرطانی معرفی کرد که باید ریشه کن شود و هیچ جایی برای سازش با آن وجود ندارد.

امام راحل با نهضت خود، انقلاب حق و سپس جمهوری اسلامی را در ایران بنیانگذاری و در این بین، مقاومت اسلامی لبنان را به عنوان نهالی نوپا پی ریزی و این نهال رشد کرد و اکنون بر جامعه مقاومت سایه افکنده است. جنبش های بیداری که پس از ان در سراسر جهان شکل گرفتند در واقع پاسخی به قیام امام خمینی بودند.

امام خمینی اهمیت ویژه ای برای مسأله فلسطین و حمایت از مقاومت فلسطین قائل بودند و دستور دادند که سفارت رژیم صهیونیستی در تهران به سفارت فلسطین تبدیل شده و اخرین جمعه ماه رمضان را هم به عنوان روز قدس نامگذاری کردند و تا امروز ملت های عرب و مسلمان این روز را به رغم سختی های ماه رمضان، گرامی می دارند.

زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در فلسطین در سخنانی به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی گفت که امام با قیام خود به زندگی مسلمانان در سراسر جهان معنا بخشید. قبل از قیام ایشان، مسلمانان فراموش شده بودند اما امام به آنها امید داد که تغییر نه تنها ممکن که حتمی است. ایشان مسلمانان را از وحشت ابرقدرت ها که همچون شمشیری سالها بر گردن ما آخته بود، رها کردند.

نخاله می افزاید که امام با قیام خود نشان دادند که ابرقدرت های استعمارگر هم – اگر ما خود را از وابستگی به آنها نجات دهیم - ممکن است شکست بخورند. امام جوهره پاک اسلام را که همان اسلام جهادی و شهادت طلبی و قیام و انقلاب است، به آن برگرداندند و به این ترتیب خود تبدیل به نماد همه مردان تاریخ ساز شد.

اسماعیل رضوان، از رهبران جنبش حماس هم گفت که امام خمینی با انقلاب خود، ملت ایران را از وابستگی به آمریکا آزاد کرد و انقلاب او روح امید و قدرت را در همه جنبش های مقاومت منطقه بیدار کرد تا در برابر استکبار و رژیم صهیونیستی بایستند. امام راحل همواره به فکر حل مشکلات منطقه بودند و برای آزادی ملت از سیطره آمریکا و غرب مبارزه می کردند و انقلاب ایشان منشأ تحولات استراتژیکی در منطقه شد و موازنه قوایی را که به نفع رژیم صهیونیستی بود به هم زد.

او امتی بود که در قالب یک مرد ظاهر شد. امام خمینی هرگز در طول زندگی خود با روحیه ظلم ستیزی از ما غافل نشد و همواره مسائل اصلی امت اسلامی از جمله مبارزه با رژیم صهیونیستی و دفاع از قدس را در کانون توجهات خود داشت.

ما همیشه به آرمان های امام وفادار هستیم و امروز آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با حفظ استقلال رهبری، وارث امانت ایشان هستند و مردم هم پشت سر رهبر خود حرکت می کنند.

پربیننده ترین خبرها