لبنان و میدان "کاریش"!

لبنان و میدان
يکشنبه 15 خرداد 1401 - 21:40

کشتی یونانی برای اکتشاف نفت و گاز در میدان مورد مناقشه "کاریش" با لبنان در خط 29، به سمت آب های سرزمینی فلسطین اشغالی حرکت کرد!

العالم - لبنان

متأسفانه مقامات لبنانی در تعیین مرزهای زمینی و دریایی با رژیم موقت صهیونیستی، روی میانجی گری غیرصادقانه آمریکا حساب کردند. این در حالی است که ما پیرامون اعتماد به آمریکا برای حل اختلاف بر سر مرزبندی دریا و خشکی، هشدار دادیم!

آنچه امروز شاهد آن هستیم، اثباتی برای دیدگاه ما و سقوط شرط لبنان بر سر آمریکاست، زیرا دشمن به خواسته های لبنان پاسخ نداد و جلسات مختلف حتی اندازه سرسوزنی پیشرفت نکرد!

دشمن دیگر نمی گذارد زمان بگذرد و حتما یک شبه، شروع به سرمایه گذاری در منطقه مذکور خواهد کرد و ما همچنان مشغول بحث و جدل بر سر مباحث بی ارزش هستیم و بازهم با موضوعاتی همچون مناصب پارلمانی، وزارتی و ریاست جمهوری خواهیم شد که تاکنون برای لبنانی ها، تنها فقر و نداری به ارمغان آورده است!

آنچه امروز و قبل از فردا لازم است اعلام وضعیت فوق العاده سیاسی، رسانه ای، نظامی و حقوقی و بازگشت به قانون طلایی، "ارتش، مردم و مقاومت" است، به خصوص که دشمن، فقط زبان زور را می فهمد، و بر پایه قاعده زور اقدام می کند. این در حالی است که هیچ حقی هم ندارد و فقط ما، صاحب حق هستیم. در عین حال قدرتمند نیز هستیم!

حال این پرسش مطرح است که آیا زمان آن نرسیده است که همه ما به استفاده از "حق و قدرت" خود توجه کنیم؟

نازیه منصور

پربیننده ترین خبرها