۷۰ درصد آمریکایی‌ها خواستار مقابله با خشونت مسلحانه هستند

۷۰ درصد آمریکایی‌ها خواستار مقابله با خشونت مسلحانه هستند
دوشنبه 16 خرداد 1401 - 12:34

نظرسنجی جدید نشان داد که از هر ۱۰ آمریکایی هفت نفر (۷۰ درصد) خواستار اولویت دادن به قانون جدید مقابله با خشونت مسلحانه در مقابل حق نگهداری و حمل سلاح هستند.

العالم - آمریکا

تارنمای هیل نوشت: نتایج نظرسنجی جدید شبکه ای بی سی و موسسه آیپسوس نشان می دهد که فقط ۲۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی خلاف این نظر را داشند و خواستار اولویت دادن به قانون حمل و نگهداری سلاح شدند.

عبارت «حق مردم برای نگهداری و حمل سلاح» اول بار در متن قانون حقوق آمریکا آمده است و خارج از ایالات متحده آمریکا، مفهوم کلی حق حمل سلاح بسته به کشور، ایالت یا قانون تفاوت دارد.

این نظرسنجی که همزمان با مجموعه از تیراندازی های مرگبار در آمریکا انجام شده نشان می دهد که ۹۰ درصد دموکرات ها می گویند قانونگذاران باید برای تصویب قوانینی اولویت قائل شوند که خشونت مسلحانه را کاهش می دهد و ۷۵ درصد کسانی که خود را مستقل معرفی کرده اند همین نظر را داشته اند.

اما ۵۶ درصد از جمهوریخواهان پاسخ دهنده در این نظرسنجی گفته اند که حمایت از قوانین حمل سلاح باید در اولویت باشد.

آمریکا در هفته های گذشته شاهد تیراندازی و کشته شدن ۱۰ نفر در شهر بوفالوی نیویورک، ۲۱ دانش آموز در مدرسه ابتدایی تگزاس و ۴ نفر در بیمارستانی در اوکلاهاما بوده است.

روز شنبه نیز در تیراندازی های جمعی در سراسر آمریکا چهار نفر کشته و ۲۸ نفر زخمی شدند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به حوادث تیراندازی اخیر در کشورش به قانون گذاران دستور داد با تصویب قوانینی درباره بررسی عمیق تر سوابق افرادی که مالک سلاح هستند، اجازه قانونی برای توقیف سلاح ها از افرادی که ممکن است تولید خطر کنند و ممنوعیت فروش سلاح های تهاجمی، مساله خشونت مسلحانه را حل کنند.

با این حال کریس مورفی سناتور دموکرات که به مذاکرات اصلاحات قانون حمل سلاح درسنا کمک کرده است روز یکشنبه (دیروز) گفت هر گونه توافق احتمالی درباره اصلاح این قانون ممنوعیت سلاح های تهاجمی یا بررسی «جامع» سوابق نخواهد بود.

نظرسنجی ای بی سی نیوز و آیپسوس با مشارکت ۵۴۲ شرکت کننده و در فاصله سوم تا چهارم ژوئن (۱۴-۱۳ خرداد) با ضریب خطای ۴.۸ درصد انجام شده است.

به گزارش ایرنا، آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۲۰۲۲) بیش از ۸ هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

بر اساس این آمار، هشت هزار و ۸۵ نفر کشته و ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند که ۱۵۲ کودک در میان کشته شدگان و ۳۱۵ کودک نیز در میان مجروحان این تیراندازی‌ها وجود دارد.

بر پایه این آمار، در این تیراندازی‌ها، همچنین ۵۳۹ نوجوان کشته و یک هزار و ۳۹۹ نوجوان دیگر مجروح شده‌اند.

همچنین ۴۷۲ مورد از تلفات خشونت مسلحانه در دفاع از خود بوده و ۶۱۲ مورد نیز مرگ بر اثر استفاده غیرارادی بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها