برافراشتن پرچم سوریه بر مواضع قسد در تل رفعت

برافراشتن پرچم سوریه بر مواضع قسد در تل رفعت
سه شنبه 17 خرداد 1401 - 10:48

«نیروهای دموکراتیک سوریه» همزمان با تهدید ترکیه مبنی بر آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه، پرچم سوریه را بر فراز مواضع خود در شهر تل رفعت در حومه شمالی حلب برافراشتند.

العالم-سوريه

«خبرگزاری آناتولی ترکیه» از برافراشتن پرچم سوریه توسط نیروهای قسد در برج رادیو در مرکز تل رفعت خبر داد.

قسد اعلام کرد، با توجه به رویکرد نیروهای ترکیه برای انجام عملیات نظامی علیه این گروه؛ به دنبال نشان دادن نزدیکی با دمشق از طریق روسیه است.

قسد ادعا کرد در پی اظهارات اخیر درباره هدف ترکیه برای کنترل این منطقه و اخراج آنها،خانواده های خود را از تل رفعت منتقل کرده است.

این خبرگزاری به نقل از «منابع موثق» گزارش داد نیمی از خانواده‌های رهبران «حزب دموکراتیک سوریه» در منطقه تل رفعت به شهر حلب تحت کنترل ارتش سوریه به ویژه محله شیخ مقصود، رفتند

مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه، بر آمادگی نیروهای خود برای هماهنگی با ارتش سوریه تاکید و از ارتش خواست تا از سامانه‌های پدافند هوایی علیه هواپیماهای ترکیه استفاده کند.

شایان ذکر است ارتش سوریه در توافق با کردها از جمله نیروهای دموکراتیک سوریه برای پذیرش عقب نشینی و واگذاری مناطق نظامی به نیروهای ارتش و یا ماندن افرادی که مایلند به شرط برافراشته شدن پرچم سوریه در همه پایگاههای تحت کنترل خود ، تجهیزات نظامی ارسال کرده است.

پربیننده ترین خبرها