گزارش خبرنگار العالم؛

بالاگرفتن تنش در شمال سوریه؛ قسد پایگاه‌های ترکیه را زیرنظر گرفته است

بالاگرفتن تنش در شمال سوریه؛ قسد پایگاه‌های ترکیه را زیرنظر گرفته است
شنبه 14 خرداد 1401 - 15:48

نظارت نیروهای کرد بر پایگاه‌های ترکیه در حالی صورت می‌گیرد که مرز سوریه با ترکیه شاهد تنش‌های امنیتی و بمباران متقابل میان جناح‌های طرفدار ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) است.

العالم_سوریه

خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد: یگان‌های کرد طی چند روز گذشته، پایگاه‌های نظامی و ایستگاه های دیدبانی ترکیه مستقر در مناطق تل‌تمر، راس‌العین و ابوراسین در حومه حسکه در نزدیکی مرز ترکیه را زیر نظر گرفتند، در این منطقه حدود 30 پُست دیدبانی و یک پایگاه نظامی ترکیه وجود دارد.

منطقه مثلث که بین سه نقطه راس العین، تل تامر و ابوراسین در حومه حسکه واقع شده است، شامل 30 پایگاه ارتش ترکیه است که مهمترین آنها در «مدرسه الرازی، روستای الداودیه، العزیزیه، تل مناخ، العامریه، باب الفرج، باب الخیر، داودیه ملا سلمان و عنیق الهوی» است.

مهمترین پایگاه ترکیه در منطقه راس العین و تحت کنترل گروه های تحت حمایت ترکیه است؛ پایگاه مستقر در مدرسه الرازی در مرکز این منطقه است که به نوبه خود یک اتاق عملیات است.

در این میان یک پایگاه زنان در نزدیکی روستای خربة الجاموس و 3 پایگاه برای جمع آوری شبه نظامیان وفادار به ترکیه وجود دارد.

ارتش ترکیه دارای 10 پایگاه نظامی پراکنده حاوی توپ، تانک، خودروهای زرهی، دستگاه های پارازیت، توپ و تانک، حاوی سلاح های سنگین و رادار است.

پربیننده ترین خبرها