کویت، مقصد نخست اولین تور خارجی رئیس شورای "ریاستی یمن" از زمان انتصاب

کویت، مقصد نخست اولین تور خارجی رئیس شورای
سه شنبه 17 خرداد 1401 - 11:32

منابع خبری گزارش دادند که رئیس شورای ریاستی یمن اولین تور سفرهای خود را دوشنبه به کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز کرد و اولین مقصد وی کویت است.

العالم - یمن

به گزارش الشرق الاوسط، رشاد العلیمی، رئیس شورای "ریاستی یمن" در آغاز تور سفر خارجی خود با محوریت روابط دوجانبه و تحولات اوضاع یمن وارد کویت شد.

در این سفر یک هیئت عالی رتبه شامل وزرای امور خارجه، حمل و نقل، بهداشت عمومی و جمعیت و تعدادی دیگر العلیمی را همراهی می‌کنند.

در همین راستا خبرگزاری سبا گزارش داد که العلیمی با رهبران کشورهای عربی دیدار خواهد کرد تا اولویت‌ وحمایت‌های لازم از اقتصاد یمن، تلاش‌ها برای "احیای دولت" و برقراری "صلح و ثبات"در یمن را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

براساس بیانیه صادره از دفتر رئیس شورای ریاستی یمن، این سفر در چارچوب رایزنی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره چالش‌ها و تحولات امنیتی مشترک در خلیج فارس، تلاش‌های بین المللی برای برقراری صلح و ثبات در یمن و همینطور راهکارهای مقابله با تهدیدات جنبش انصارلله یمن انجام خواهد گرفت.

اولین سفر خارجی رئیس "شورای ریاستی یمن" همزمان با حضور هیئت‌های مذاکره کننده این شورا و جنبش انصارلله یمن به عنوان بخشی از تلاش ها برای دستیابی به توافق برای پایان دادن به محاصره تعز که در امان پایتخت اردن در حال برگزاری انجام می‌گیرد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها