صنعا: ائتلاف سعودی مجوز برقراری پروازها را نمی دهد

صنعا: ائتلاف سعودی مجوز برقراری پروازها را نمی دهد
سه شنبه 17 خرداد 1401 - 19:03

مدیر فرودگاه صنعا گفت: ما آمادگی کامل برای برقراری پروازها داریم اما ائتلاف سعودی همچنان مجوزهای لازم را نمی دهد.

العالم - یمن

به گزارش المسیره، خالد الشایف مدیر فرودگاه صنعا گفت: ما آمادگی کامل برای برقراری پروازها داریم اما ائتلاف سعودی همچنان مجوزهای لازم را نمی دهد.

وی افزود: متجاوزان درباره زمان پروازها از فرودگاه صنعا و به این فرودگاه و اعلام آن، جدی نیستند. ائتلاف سعودی در برقراری پروازها به فرودگاه صنعا عزم و جدیت لازم را ندارند.

الشایف تاکید کرد: تاکنون ۶ پرواز به اردن و یک پرواز به قاهره انجام شده است و این از ۲۵ پرواز است.

وی با اشاره به واکنش منفعلانه سازمان ملل افزود: سازمان ملل فشار لازم را به ائتلاف سعودی برای برقراری پروازهایی که مفاد آتش بس بر آن تاکید دارد، وارد نیاورده است.

الشایف تاکید کرد: ما از این بیم داریم که ائتلاف سعودی در جریان آتش بس دوماهه دوم همان خط مشی و تعللی که در آتش بس دوماهه نخست در پیش گرفت را دنبال کند.

گفتنی است که روز چهارشنبه گذشته، دهها مسافر از صنعا به قاهره در اولین پرواز تجاری میان پایتخت یمن و مصر از سال ۲۰۱۶ در راستای آتش بس یمن، منتقل شدند.بر اساس این گزارش، فرستاده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرده بود که ۷۷ نفر از فرودگاه صنعا به قاهره منتقل شدند.

پس از اجرایی شدن توافق آتش بس، شش پرواز تجاری دیگر میان صنعا و امان پایتخت اردن انجام شده بود که بیشتر آنها بیماران یمنی را برای درمان به اردن منتقل کرده بودند.

مهر

پربیننده ترین خبرها