ادامه تحصن قضات تونسی در اعتراض به تصمیم های «قیس سعید»

سه شنبه 17 خرداد 1401 - 19:19

خبرنگار العالم در تونس گزارش داد که قضات تونسی برای دومین روز متوالی در حال اعتصاب هستند.

العالم - تونس

اعتصاب قضات تونسی از دیروز آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و در صورتی که قیس سعید، رئیس جمهور تونس در تصمیم خود درخصوص برکناری 57 قاضی بازنگری نکند، این اعتصاب یک هفته دیگر تمدید خواهد شد.

منیره شریفی، خبرنگار العالم گزارش داد که قضات هم اکنون در دادگاه‌های مختلف، تحصن علنی کرده‌اند، رئیس جمهور تونس در خصوص اعتصاب قضات وزیر دادگستری را احضار و تهدید به کسر دستمزد قضات اعتصاب کننده کرد.

سعید همچنان از تجدید نظر در مورد تصمیم خود مبنی بر عزل 57 قاضی، خودداری کرد.

مراد المسعودی، رئیس اتحادیه قضات جوان (مستقل)، آغاز اعتصاب در تمامی دادگاه های تونس و تعهد قضات به آن را تایید کرد و هیچ اظهارنظری از سوی مقامات رسمی در مورد تأثیر این اعتصاب در عملکرد دادگاه ها اعلام نشده است.

وی افزود: با این اعتصاب تلاش می کنیم تا قوه قضائیه را مستقل کنیم، با توجه به اینکه اکثر قضات، به این دلیل اخراج شدند که تصمیمات قضایی خود را متفاوت با خواست رئیس جمهور قیس سعید اتخاذ کردند.

مسعودی افزود: «رئیس جمهور از قضات خواسته است که طبق خواسته او عمل کنند».

این قاضی تونسی که خود نیز توسط سعید برکنار شده است گفت: شورای عالی قضایی برای عزل قضات، طی مراحلی اقدام می کند و اقدامات انضباطی انجام می دهد اما رئیس جمهور سعید این اختیارات را انحصاراً به خود اختصاص می دهد و خودش به تنهایی لیست تهیه می کند.

پربیننده ترین خبرها