تعدی صهیونیست ها به میدان گازی کاریش؛ واکنش دولت لبنان و آوار مقاومت بر سر دشمن

تعدی صهیونیست ها به میدان گازی کاریش؛ واکنش دولت لبنان و آوار مقاومت بر سر دشمن
چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 10:19

کارشناسان و ناظران بر این باورند که تجاوز رژیم اسرائیل با عبور یک کشتی استخراج گاز به سمت میدان کاریش، عملیاتی برای در دست گرفتن نبض لبنان است، بیروت این اقدام صهیونیست ها را تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی می‌داند.

العالم - لبنان

کارشناسان حقوق بین الملل تاکید می کنند که نامه رئیس جمهور لبنان به سازمان ملل در مورد "تهدید صلح و امنیت بین المللی" از اهمیت زیادی در حقوق بین الملل برخوردار است.

کارشناسان حقوق بین الملل می گویند میشل عون، رئیس جمهور لبنان با ارسال نامه ای به شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت فعالیت هر شرکت تولید کننده نفت و گاز در منطقه مورد مناقشه، نقض حقوق بین الملل، تجاوز به لبنان و تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

تحلیل گران حقوق بین الملل تصریح می کنند که تهدید صلح و امنیت بین المللی در اختیارات شورای امنیت است و نامه رئیس جمهور لبنان در این زمینه به این معناست که لبنان با جنگ از منطقه مورد مناقشه، دفاع و این امر صلح و امنیت بین المللی را تهدید خواهد کرد.

کارشناسان نظامی تاکید می کنند که رژیم اشغالگر اسرائیل آماده جنگ نیست، اما در حال انجام عملیات برای در دست گرفتن نبض لبنان از طریق تعدی به میدان دریایی کاریش است.

کارشناسان راهبردی می گویند که دشمن صهیونیستی، اکنون آمادگی جنگ را ندارد و مانورهای اخیرش تحت عنوان ارابه های آتش نیز این مسأله را نشان داد چرا که در دو مرحله از چهار مرحله شکست خورد، مرحله اول در فلسطین و مرحله دوم در قبرس.

کارشناسان بعید می دانند که تجاوز رژیم صهیونیستی از طریق گسیل یک کشتی استخراج گاز به سمت میدان دریایی کاریش، اقدامی برای ورود به جنگ علیه لبنان باشد.

کارشناسان نظامی بیان می کنند که این عملیات آزمایشی برای در دست گرفتن نبض لبنانی هاست، اگر آنها سخت گیری، صلابت و پافشاری از لبنان ببیند، عقب نشینی کرده و به مذاکره و دیپلماسی متوسل می شوند.

کارشناسان راهبردی به صراحت می گویند که اگر دولت لبنان اعلام کند که عملیات رژیم صهیونیستی، نقض حقوق لبنان است، مقاومت در چند دقیقه می تواند طی مانوری، بر سر دشمن آتش ببارد و دشمن را از تجاوز به حریم لبنان منصرف کند.

کارشناسان نظامی هشدار می دهند که اگر دولت لبنان سکوت کند عملیات در درست گرفتن نبض لبنان توسط رژیم صهیونیستی با موفقیت انجام می شود بنابر این رژیم صهیونیستی به کار حفاری خود در میدان کاریش ادامه می دهد و یک واقعیت انجام شده را بر لبنان تحمیل می کند. در مرحله بعدی این عمل انجام شده، به حقوق اکتسابی رژیم صهیونیستی تبدیل می شود و لبنان بعد از این مراحل که دیگر خیلی دیر خواهد بود، پشیمان خواهد شد.

اشغالگران اسرائیلی از بحران سیاسی - اقتصادی لبنان، سوء استفاده می کنند تا ثروت نفت لبنان را در دریا غارت نمایند، زیرا حفار اسرائیلی برای شروع اکتشاف گاز به میدان کاریش لبنان رسیده است این در حالی است که بیروت اعلام کرده اگر اکتشاف قبل از حل و فصل تعیین مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی آغاز شود، واکنش نشان خواهد داد و نسبت به درگیری و یک انفجار قوی هشدار داده است.

پربیننده ترین خبرها