بازداشت یکی از رهبران حزب حاکم هند به دلیل اظهارات علیه اسلام

بازداشت یکی از رهبران حزب حاکم هند به دلیل اظهارات علیه اسلام
چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 13:15

به دنبال اعتراضات مسلمانان هند و برخی کشورهای اسلامی، پلیس هند یکی از رهبران جوان حزب حاکم این کشور را به دلیل اظهارات اهانت آمیز علیه اسلام بازداشت کرد.

العالم - آسیا

پلیس در شمال هند یک رهبر جوان از حزب حاکم ملی گرای «هندو»(بهاراتیا جاناتا) را به دلیل انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی ضد مسلمانان بازداشت کرد. این مساله چند روز بعد پس از اظهارات توهین آمیز یکی دیگر از مقامات حزب در مورد حضرت محمد(ص) که منجر به خشم کشورهای اسلامی و تنشهای دیپلماتیک با هند شد رخ داده است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، «هرشیت سریواستاوا» رهبر جوان حزب حاکم هند به رهبری نارندرا مودی نخست وزیر این کشور در شهر کانپور بازداشت شده است.

هفته گذشته مسلمانان هند با برگزاری تجمعی که با تنش همراه شد، اظهارات علیه مقدسات مسلمانان از سوی مقامات ارشد حزب حاکم این کشور را محکوم کردند.

یک مقام ارشد پلیس در شهر کانپور گفته، «ما این سیاستمدار محلی را به دلیل اظهارات تحریک آمیز علیه مسلمانان دستگیر کردیم.» وی همچنین افزود، حداقل 50 نفر در پی تنش ها در کانپور بازداشت شده‌اند.

هفته گذشته اظهارات اهانت آمیز «ناپور شارما» سخنگوی حزب حاکم هند علیه مسلمانان در یک برنامه تلویزیونی با موجی از اعتراضات همراه شد.

به گزارش فارس، پس از اظهارات اهانت آمیز وی علیه به پیامبر اسلام(ص) که اعتراض کشورهای اسلامی از جمله ایران را برانگیخت سران حزب حاکم در هند روز سه شنبه به مقامات این حزب دستور دادند که هنگام صحبت در مورد ادیان در تریبون‌های عمومی «بسیار محتاط» باشند.

حزب مودی همچنین ناپور شارما را موقتا از پست خود برکنار کرده است.

یکی از سران ارشد این حزب و وزیر فدرال در دهلی نو گفت: «ما نمی‌خواهیم مقامات حزب به گونه‌ای صحبت کنند که به احساسات مذهبی هیچ جامعه‌ای آسیب برساند.»

بهاراتیا جاناتا، با حدود ۱۱۰ میلیون عضو عمدتا هندو، بزرگترین حزب سیاسی جهان است. مسلمانان حدود ۱۳ درصد از جمعیت ۱.۳۵ میلیاردی هند را تشکیل می‌دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها