توضیحات کمالوندی درباره اقدام متقابل ایران دربرابر رفتار سیاسی آژانس+ویدیو

چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 15:17

سازمان انرژی اتمی در اطلاعیه ای از قطع دوربین های فرا پادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی در یکی از مراکز هسته ای ایران خبر داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«بهروز کمالوندی» در باره اطلاعیه امروز (چهارشنبه) سازمان انرژی اتمی توضیحاتی در خصوص اقدام متقابل ایران با در برابر رفتار نامناسب آژانس بین المللی انرژی اتمی ارایه داد.

قطع فعالیت دوربین‌های فراپادمانی آژانس در ایران

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: از امروز اطلاعاتی در دوربین های فراپادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی ضبط نخواهد شد.
وی افزود: امیدواریم آژانس به خود بیاد و جواب همکاری با ایران را با همکاری بدهند.
کمالوندی خاطرنشان کرد، دوربین های آژانس 80 درصدشان پادمانی هست و ما نیز متعهد به پادمان هستیم. دوربین هایی که قطع شدند، فراپادمانی بوده است.
وی گفت: اقدام ایران برای قطع فعالیت‌ دوربین‌های فرا‌پادمانی به خاطر رفتار ناشایست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.
کمالوندی افزود: طبق قانون مجلس، تصمیم گرفتیم تمام دوربین‌های فراپادمانی که در سایت‌های هسته‌ای در حال ثبت و ضبط بودند، خاموش شود و از الان هیچ اطلاعاتی ثبت و ضبط نشود.
کمالوندی گفت: همچنین مقرر شد فعالیت دستگاه اندازه‌گیری بر خط سطح غنا OLEM و فلومتر آژانس در ایران قطع شود.

گفتنی است، سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، از امروز دستور قطع دوربین های فراپادمانی دستگاه اندازه گیری بر خط سطح غنا OLEM و فلومتر آژانس به مسئولان ذی ربط داده شده است.

حذف این دو دوربین از دوربین‌های نظارتی آژانس انرژی اتمی در ایران درحالی انجام شده است که بنابر اعلام سازمان انرژی اتمی کشورمان، بیش از 80 درصد از دوربین های موجود آژانس، دوربین های پادمانی هستند که کما فی السابق فعالیت این دوربین ها ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها